Jaguar E-Type Zero: Tešiť sa, či plakať?

Svetlomodrý kabriolet na fotkách na prvý pohľad nevytŕča z radu E-Type najkrajšej prvej verzie. Nepoháňa ho však radový šesťvalec XK s objemom 3,8 litra, ale niečo, čo dlhodobo polarizuje motoristickú spoločnosť – elektromotor. „Našim cieľom s E-Type Zero je vlastníctvo klasického auta pripravené na budúcnosť. Tešíme sa na reakcie klientov počas toho, ako budeme preverovať trhový potenciál takéhoto auta,“ povedal Tim Hanning, riaditeľ JLR Classic.

Na pohľad je to teda perfektne zrekonštruovaný E-Type, moderný pohon si však vyžiadal úpravu prístrojového panelu a sú tu tiež LED predné svetlá. Pod kapotou má namiesto spomenutého šesťvalca akumulátor s kapacitou 40 kWh, ktorý je približne rovnako veľký a ťažký. Hneď pri ňom, teda na mieste prevodovky, je aj elektromotor s výkonom 220 kW a s redukčnou prevodovkou. Zvyšok pohonného reťazca je pôvodný. Hoci je auto o 46 kg ľahšie ako pôvodný E-Type, rozloženie hmotnosti sa zásadnejšie nezmenilo a tak sú prakticky nezmenené aj jazdné vlastnosti. Teda okrem zrýchlenia 0-100 km/h za 5,5 sekundy (o sekundu lepšie ako pôvodný E-Type). Dojazd je okolo 270 km, dobíja sa len pomaly, teda minimálne 6 hodín.

Jaguar dokonca tvrdí, že na pôvodnom aute nezmenil takmer nič a tak je možné elektrickú verziu spätne prerobiť na benzínový motor. A tiež je možné použiť tento elektrický pohon v akomkoľvek Jaguare s motorom XK, teda v XK120, Mk. 2 či XJ6. Výber je široký, pretože tento šesťvalec sa vyrábal v rokoch 1949 – 1992.

Musím povedať, že je to dosť zaujímavá myšlienka. Neviem však, či vo mne preváži láska k starým motorom a ich nádhernému prejavu, alebo tá pragmatickosť. Staré autá, to totiž nie je len vzhľad karosérie a krásne spracovanie detailov, to je aj nefalšovaný zvuk, "smrad" z výfuku a dymová clona, lineárna reakcia na pedál plynu (žiadna elektronika, len mechanická škrtiaca klapka) a ten jedinečný pocit priameho spojenia s mechanikou. Na druhej strane starý motor, to je zdroj nekonečných problémov, navyše umenie ich nastavenia ovláda čoraz menej ľudí. Elektrina tak môže byť skutočnou záchranou. A čo vy, brali by ste takéhoto konvertovaného klasika?


GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ