Jaguar E-Pace: Miláčik svorky zvládne aj kaskadérske kúsky

Svetové auto roka dostalo menšieho brata. E-Pace je kompaktnejší, lacnejší a nemusí mať ani pohon všetkých kolies. Hlavné je, že vyzerá ako SUV, aj keď v tomto prípade je pre mňa tento dizajn akosi viac akceptovateľný, keďže z neho okrem veľkej inšpirácie vo väčšom F-Pace pozorovať aj prvky jasne čerpajúce z F-Type. Vo portfóliu Jaguarov pôsobí ako mláďa, s týmto konceptom pracovala aj samotná automobilka a nezabudla k tomu pripraviť milý malý detail na čelnom skle.

Na obrázkoch má auto 21-palcové kolesá, ktoré môže mať zatiaľ ako jediné v tomto segmente. Päťmiestne SUV je 4 395 mm dlhé a má malé previsy: 882 mm vpredu a 832mm vzadu. Na rázvor tak pripadlo 2 681 mm a vďaka priestorovo úspornej zadnej náprave Integral Link zostalo 577 litrov pre batožinu.

Štýlový a pripojený

V kabíne takisto vidno inšpiráciu z F-Type: na pravej strane stredovej konzoly je madlo, ktorého sa môže spolujazdec pri veľkých bočných preťaženiach držať. Výbavou a detailmi má E-Pace jasne namierené smerom k mladej generácii, ktorá si však potrpí aj na luxus. Samozrejmosťou sú prémiové materiály, chrómové doplnky, dvojité prešívanie, koža a iné prvky, ktoré jednoducho v Jaguari človek očakáva. Keďže ide o SUV pre aktívnych, nechýba ani Activity Key - vodotesný a odolný náramok, ktorý slúži ako kľúč.

Interiér je pochopiteľne nabitý najmodernejšími technológiami značky. Štandardnom je 10-palcový infotainment Touch Pro na stredovej konzole, v ponuke je digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca a plne farebný projekčný displej. Nezabudlo sa ani na praktickosť kabíny: okrem 8,5 litrovej schránky v lakťovej opierke má posádka viac ako 40 litrov odkladacích priestorov, z toho 10 litrov má schránka pred spolujazdcom. Posádka môže počas cesty čerpať energiu do svojich mobilných zariadení zo štyroch 12 V zásuviek, piatich USB portov a pripojiť až 8 zariadení cez 4G Wi-Fi hotspot.

Zápis do knihy rekordov

Na demonštráciu jazdných vlastností sa Jaguar E-Pace zapísal hneď pri predstavení do Guinessovej knihy rekordov ako prvé sériové auto, ktoré zvládlo otočku vo vzduchu, takzvaný barell roll. Po 160 metrovom rozbehu skočilo 15,3 metra a otočilo sa o 270 stupňov. Doma to však radšej neskúšajte.

Ponuka motorov pozostáva výhradne zo štvorvalcových dvojlitrov Ingenium. Základný diesel bude k dispozícii aj s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou, dostať k nemu aj AWD a 9-stupňový automat ZF. Silnejšie motory majú všetky pohon všetkých kolies, stredný diesel s výkonom 180 koní dá na výber medzi automatom a manuálom, najsilnejší so 249 koňmi má vždy automatickú prevodovku a AWD. To platí aj pre oba benzínové motory s výkonmi 249 a 300 koní.


GALÉRIA - 31 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ