Hyundai Tucson 1,6 T-GDi: Kimčchi

Všimli ste si niekedy, že keď v popisku výrazu "kimčchi" na Wikipédii zameníte slovo "jedlo" za "auto", a "zelenina" na "šofér", vznikne vám vlastne stručný opis Tucsonu? Okej, predpokladám že nie, lebo je to celé celkom hovadina, ale posúďte sami: Kimčchi je tradičné kórejské národné auto pripravené z fermetovaného sezónneho šoféra a ďalších ingrediencií. Kimčchi je populárne aj v Japonsku.

Milióny sa nemôžu mýliť

Hyundai Tucson by sa dal označiť za národný kaliber typu Octavia Combi, len s rodným listom z Kórey. Teda, ako sa to vezme. Navrhli ho vo Frankfurte a vyrábajú to aj v Česku, ale to nevadí, aspoň sa vyžije každý zvláštny lokálpatriot. Táto hypotéza sa mi potvrdzuje už pri pohľade do cenníka: 22 190 € znie na prvý pohľad ako férová ponuka.

Tucson je už niekoľko generácií ukuchtený z ingrediencií, ktoré má každý správny predmestský tatko rád. Sedí sa v ňom vysoko, takže sa z neho dobre vystupuje. Vyzerá dosť v pohode a nenápadne zdôrazní starostlivo budovaný imidž materiálnej prosperity. Po nedávnom facelifte to dokáže aj v nenápadných detailoch, akými sú napríklad Full LED predné svetlomety, ktoré sú k dispozícii od výbavy Style smerom nahor. Ak sa dokážete udržať na uzde a zvoliť si - ako v prípade testovaného modelu - benzínový štvorvalec 1,6 T-GDI s pohonom predných kolies, vyjde vás toto kombo schopností na celkom rozvážnych 25 tisíc. A ešte bude v rámci výbavy čekovať značky, alebo či nestrácate pozornosť za volantom. Ak by vás to zaujímalo, tak na základe vašich reakcií na čiary na ceste. Neviem, mňa to napríklad zaujímalo.

Ozaj, keď už sme pri interiéri, ten prešiel celkom zásadnou zmenou. Nová je celá architektúra palubovky, ktorá dostala relatívne strohý, no nekonflitkný výraz. Bohužiaľ Samozrejme si svoju cestu do interiéru našiel aj plávajúci displej, vďaka jeho rýchlym reakciám, peknému rozlíšeniu a prehľadnému infotainmentu mu to nejako odpustíme. Kabína je vypracovaná veľmi kvalitne a z príjemných materiálov, ako sme si už u Hjondé zvykli. Potešia tu však ešte aj malé, no inteligentné detaily, akým je napríklad roletka s vytiahnuteľnou bočnicou. To znamená, že ak vám svieti svetlo zboku, roletka po sklopení pokryje celú plochu okna.

Lenže každý správny tatko má aj mamku, ktorá vie, že tatko si občas mentálne ujde a len o komforte vodiča to nie je. V tomto prípade zaboduje celkom slušná ponuka priestoru. Stredová konzola by síce mohla byť o niečo užšia, no pozdĺžne je tu miesta rozhodne dosť a ani deti sa nemajú na čo sťažovať. Iba ak na vyššiu linku zadného okna, cez ktorú menší neuvidia von. Z praktických stránok je ale prudko fajn, že zadné sedadlá sa sklápajú do roviny jediným elegantným ťahom. Po tomto úkone narastie objem batožinového priestoru z neštandardne dobrých 502 litrov na veľkokapacitných 1492 litrov. Poteší aj plnohodnotné rezervné koleso.

Hlavne komfortne

Komfortné zameranie Tucsonu sa jednoducho nedá prehliadnuť v akejkoľvek jeho verzii, a začínam mať pocit, že pri predoškrabke je tento pocit ešte výraznejší. Možno za to mohol aj fakt, že vrodená vyššia hmotnosť a stavba karosérie v kombinácii s predným náhonom jednoducho naložila predným kolesám až príliš veľkú porciu newtonov.

O čom to hovorím? Tak napríklad, pri neuváženej akcelerácii má riadenie občas tendenciu zaťahať do strany, čo občas dokáže prekvapiť. Ak sa však k Tucsonu nesprávate ako hulvát, ocení vašu snahu mäkkým odpružením a povahou pokojnou ako ježko na Xanaxe. Je príjemne odhlučnený a pre hudobných fetišistov je k dispozícii aj audiosystém Krell. Bohužiaľ je však vyhradený len pre najvyššiu výbavu Premium, no dobrá správa je tá, že aj neprémiové stereo hrá dobre. Detiská budú spoko.

Pod kapotou máme prepĺňnaný bezínový motor so 130 kilowattmi a 265 newtonmetrami a sedemstupňovým dvojspojkovým automatom DCT. Okolo kapoty 1502 kilogramov materiálu. To znamená hneď niekoľko vecí: V priamke vie byť Tucson veľmi agilný, dvojspojkový automat od koncernu Hyundai-Kia je v každej ďalšej verzii lepší, no stále má občas tvrdohlavú náladu. Aj s jeho pohľadom na vašu jazdu sa však dá zžiť, no pre Tucson platí výnimočné pravidlo, že v režime Eco je o niečo užívateľsky príjemnejší.

Znamená to ale aj ďalšiu vec: Udávanú spotrebu 7,0 litra paliva na 100 kilometrov sa vám podarí dosiahnuť, no s najväčšou pravdepodobnosťou sa ustálite niekde medzi siedmimi a ôsmimi litrami - záleží predovšetkým na jazdnom štýle. Hojdavá nálada odpruženia však fandí skôr menej agresívnym šoférom.

Tradičné hodnoty

Kimčchi musí byť pre Kórejcov fakt niečo ako nedeľný rezeň. Dobre naložený, s vysokou výživnou hodnotou a niektorí ľudia si bez neho nedeľu nevedia predstaviť. Ja ich chápem, občas by som si dal, no ak by som nepotreboval štvorkolku, moje srdénko by stále radšej tofu. Napríklad takéto.

Pre vás je však podstatné vedieť, že Tucson je aj po facelifte jedno dobre poskladané, výborne vybavené a funkčné auto za síce nie najmenšiu, no stále dosť dobrú cenu. Takže ak máte tú vec s tradíciami a hodnotami, Tucson je to pravé auto pre vás!


GALÉRIA - 41 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ