Hyundai Santa Fe: Keď už, tak poriadne

Voľakedy bol pretlak v triede kompaktov, aktuálne hádam v každej veľkostnej kategórii SUV. Na jednej strane super, lebo klient má široké možnosti výberu, na strane druhej musí automobilka prísť s naozaj niečím poriadnym. Inak jej hrozí nezáujem, jedine ak by podliezala ceny. Pomaly ale isto si zvykáme na to, že do prvej ligy sa tlačí aj Hyundai, automobilka, o ktorú by voľakedy rozumný Európan ani nezakopol. V súčasnosti má už u mňa taký status, že by som jej produkty spokojne mal aj v (rodinnej) garáži.

               A zrejme by musela mať poriadne rozmery, lebo nové Santa Fe je kusisko auta - dĺžka 4 770 mm, šírka  1 890 mm, výška 1 680 mm pri rázvore 2 765 mm. Väčšie exteriérové rozmery sa premietli aj do vzdušnejšieho interiéru. Hyundai si dal záležať na pohodlie pasažierov sediacich na druhom a treťom rade sedadiel. V druhom rade sedadiel je priestor na nohy zväčšený o 38 mm a sedadlo je o 18 mm vyššie. Nastupovanie na sedadlá v treťom rade umožňuje nový jednodotykový systém sklápania sedadiel v druhom rade. Vnútorná výška v treťom rade sedadiel bola zväčšená o 22 mm. A základný objem batožinového priestoru vzrástol o 40 litrov na 625 litrov  pri päťsedadlovej verzii.

4x4 alias HTRAC

               Systém pohonu všetkých kolies Hyundai HTRAC variabilne reguluje rozdeľovanie energie motora na jednotlivé kolesá podľa aktuálnych adhéznych podmienok a rýchlosti jazdy. Pomer krútiaceho momentu prenášaného na jednotlivé nápravy sa mení podľa nastaveného jazdného režimu. V športovom režime HTRAC prenáša do 50 % krútiaceho momentu na zadné kolesá. V komfortnom režime prenáša na zadné kolesá do 35 %, v ekonomickom znižuje spotrebu paliva keď zaberajú iba na predné kolesá. Na šmykľavom povrchu sa automaticky zapne pohon všetkých kolies.

Známa ponuka

               Základný naftový motor 2,0 CRDi je na výber v dvoch modifikáciách - 110 a 134 kW s rovnakým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Motory sa môžu kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a to s pohonom predných i všetkých kolies, alebo s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Väčší 2,2 CRDi s výkonom 144 kW a maximálnym krútiacim momentom 435 Nm je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou, v obidvoch prípadoch s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Benzínový štvorvalec 2,4 GDI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 136 kW a maximálny krútiaci moment 240 Nm. Štandardne sa kombinuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Novinkou v ponuke je príplatkové vyrovnávanie svetlej výšky na zadnej náprave.

Dôležité informácie

               Prístrojové vybavenie tvorí združený prístroj  doplnený centrálnym farebným informačným displejom TFT s uhlopriečkou 17,8 cm (7“) medzi dvoma hlavnými kruhovými stupnicami. Ako prvý model Hyundai má Santa Fe plnohodnotný head-up displej (HUD). Obraz je premietaný na plochu s uhlopriečkou 20,3 cm (8“).  HUD zobrazuje informáciu o rýchlosti jazdy, grafické pokyny pre navigáciu, palivomer, ako aj upozornenia a informácie bezpečnostných a asistenčných systémov.

               Inak majú zákazníci majú na výber dva systémy za príplatok a jeden štandardný systém. Najvyšší systém s dotykovým displejom 20,3 cm (8“) je vybavený integrovanou navigáciou a podporuje Apple CarPlay, Android Auto ako aj služby Live Services. Stredný systém (Display Audio) s dotykovým displejom 17,8 cm (7“) umožňuje integráciu smartfónu vodiča cez Apple CarPlay a Android Auto. Štandardný systém má monochromatický displej TFT s uhlopriečkou  12,7 cm (5“) a zahŕňa rádio, vstupy USB a Aux, ako aj modul Bluetooth.

               Výraznou bezpečnostnou novinkou je systém Rear Occupant Alert - monitoruje zadné sedadlá a upozorňuje vodiča pri opustení automobilu na osoby zostávajúce v kabíne. Ultrazvukový senzor monitoruje zadné sedadlá aby zachytil pohyb detí alebo zvierat. Systém najprv pri vypnutí motora upozorní vodiča textovou správou na informačnom displeji v združenom prístroji aby skontroloval zadné sedadlá. Ak systém zaregistruje pohyb na zadnom sedadle po zamknutí vozidla zvonka, aktivuje výstražný zvukový signál a blikanie svetlami. Systém sa aktivuje aj vtedy, keď sa deti nedopatrením zamknú vo vozidle (na Slovensku žiaľ nanešťastie už podobné príklady poznáme).

               Samozrejme, záplava bezpečnostných prvkov je ďaleko širšia, no mnohé sú už konkurenčne známe. Isté však je, že Santa Fe sa chce množstvom rôznych prvkov priblížiť nielen zabehnutej konkurencii ale aj rôznorodejšiemu spektru klientov.


GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ