Hyundai Kona: Na koňa!

Do roku 2021 chce byť Hyundai v Európe vedúcou ázijskou značkou v predajoch SUV. Má mu k tomu pomôcť až 30 modelov a ich derivátov spadajúcich do tejto kategórie. Po Santa Fe a Tucsone prichádza rozmerovo menší model Kona. Dizajn je subjektívnou vecou, no na dvojdielne predné aj zadné  svetlá s tými spodnými prechádzajúcimi do výrazného kusu plastu lemujúceho ďalej blatníky okolo kolies si budeme mnohí musieť chvíľu zvykať. Hyundai označuje široké ochranné prvky celkom príznačne: brnenie. Karoséria k tomu ponúkne možnosti individualizácie iným odtieňom strechy.

Priestor na novej platforme

Kona stojí na úplne novej platforme značky, ktorú použije aj sesterská Kia Stonic. Auto je 4 165 mm dlhé, 1 800 mm široké, 1 500 mm vysoké, rázvor náprav je 2 600 mm. Platforma umožnila navrhnúť auto tak, že vďaka optimalizovanému usporiadaniu podlahy, výfukového systému a pohonu všetkých kolies menej zasahuje do kabíny stredový tunel a posádka má pohodlnejšiu polohu sedenia.

Efektívnejšie využitý vnútorný priestor prináša aj viac miesta na batožinu, základný objem priestoru za zadnými sedadlami je 351 litrov, po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60:40 je to 1 143 litrov. V priestore pre batožinu je dvojité dno, ktoré so sklopenými operadlami tvorí rovinu.

Online a bezpečne

Tak ako exteriér, aj interiér má ponúknuť viacero možností individualizácie výberom z niekoľkých farebných prevedení (oranžová, limetková, červená), štandardom pre všetky bude čierny strop. Na palube vidno niekoľko noviniek, napríklad projekčný displej, ktorý premieta údaje na sklíčko v zornom poli vodiča. Základný centrálny displej s uhlopriečkou 5 palcov sa dá vylepšiť voľbou 7 alebo 8 palcového, oba z nich s podporou Android Auto a Apple CarPlay. Akustický zážitok v lepších verziách poskytne audiosústava Krell s 8 reproduktormi.

Ľahká karoséria s 51,8 percentami vysoko pevnostnej ocele z vlastnej oceliarne značky Hyundai má poskytnúť dobrú pasívnu ochranu posádky a iný výsledok ako 5 hviezd v Euro NCAP bude prekvapením, auto je však k tomu vybavené dnes už typickým arzenálom asistentov sledujúcich bdelosť vodiča aj to, ako sa mu darí držať v pruhu, nevojsť do dráhy iného vozidla či nabúrať do vozidla vpredu. V kritických situáciách budú systémy autonómne zachraňovať čo sa dá, chýbať nebude detekcia chodcov.

Zatiaľ bez nafty

Na úvod príde Kona s dvoma benzínovými preplňovanými motormi. Litrový trojvalec s výkonom 88 kW bude základom, kombinovať sa bude s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Silnejšou alternatívou bude štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 130 kW, ktorý zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a mal by poskytnúť dobrú dynamiku, cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku bude poháňať kolesá oboch náprav.

Naftový motor príde pod kapotu až v lete 2018, pôjde o novú generáciu 1,6-litrového motora buď s manuálnou prevodovkou alebo DCT a možnosťou pohonu všetkých kolies. Len pre zaujímavosť, benzínové 2WD verzie budú mať vzadu torznú priečku, 4WD budú mať kolesá na viacprvkovej náprave. Výlety mimo cestu budú obmedzené svetlou výškou 170 mm, postačí však aj na dobrodružnejšie aktivity v prírode.


GALÉRIA - 17 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Janos Csomos| 14.06.2017 08:53

    Z tej prvej fotky som si myslel, ze je to Cactus :)

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ