Hyundai i30: S kardiostimulátorom

Ono, litrový trojvalec v malom aute nebije toľko do očí ako v aute kompaktnej veľkosti, ako je napríklad Volkswagen Golf ale aj úplne nový Hyundai i30. Človek sa pozrie pod prednú kapotu a tam skoro „nič“. Na druhú stranu, 88 kW na auto takejto veľkosti nie je málo, podobne aj zodpovedajúca hodnota maximálneho krútiaceho momentu 171 Nm (parametre bežnej atmo jedna-osmičky).

Hyundai i30Motor? Skôr motorček. Asi by som ale volil predsa len väčšiu jednaštvorku.

 Ale, žiaľ, nie vždy to je o parametroch ako takých (veď papier znesie všetko). Je to najmä o detailoch a charaktere ako takom. Principiálne nie som veľmi zástancom malých „prdítok“, ale neprekážajú mi. Zväčša ide o takmer základné pohonné jednotky ktoré majú presne daného koncového užívateľa, presne ako v i30. V podstate som ani nemal extrémne veľké oči a očakávania. Chcel som sa len voziť. Ak by som tu mal skončiť, povedal by som, že aj presne také auto som dostal.

Lenže ako človek, ktorý má možnosť porovnať a hodnotiť, nie úplne som sa s litrom zžil (resp. vedel zžiť). Do bežného života mi prišiel trošku „nespojitý“, rozháraný, ako keby kostrbatý. Najmä v nízkych otáčkach sa pozvoľne rozbiehal a potom zrazu turbodúchadlo fúklo. Lenže ja som v tom momente mal potrebu radiť. Otáčky motora klesli a „divadlo“ sa začalo znova. Nakoniec musela prísť k slovu jemná práca pravého členka.

Oukej, som trošku „postihnutý“ povolaním, ale do i30 by som asi liter nebral – aj keď na druhú stranu, keby bol s poriadnou automatickou alebo dvojspojkovou prevodovkou... a dokonca si ani za „normálnu“ prácu veľmi nevypýtal. Priemerne sa mi spotreba hýbala (väčšinou som jazdil sám a relatívne krátke vzdialenosti) okolo 5,5 – 5,7 l/100 km.

Špička

Pár slov ešte utratím o zvyšku auta. Dizajn neriešim, no praktickej stránke dávam veru jednotku. Hyundai sa naozaj naučil robiť autá pre Európanov. Volant má dostatočne dlhé dráhy nastavenia, sedadlá sú bohato dimenzované. Nechýbajú rozumne rozložené aj veľké odkladacie priestory. Ale najmä kvalita. Od povrchovej úpravy tlačidiel až po lícovanie plastov. Kórejec už nie je hanlivá nadávka ale ukážka toho, že šetriť sa dá, ale v rozumnej miere a zbytočne sa nehnať do extrémov ako mnohá konkurencia.

Hyundai i30Dizajn je subjektívna vec. Ale je žiaľ trošku vidieť, že "chodecké" normy trošku úradovali.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ