
Nerozumieš? Je to jednoduché. Hyundai i30 je auto kompaktnej veľkosti. V podstate aj v karosárskom variante kombi. Avšak v novej generácii „rozkošný“ zadok ukrýva priestor s objemom až 602 litrov, čo naozaj nie je málo.
Kombi je tvarovo "nenásilné". Ale má svoj štýl.
Rozkúskovaný
Batožinový priestor je vcelku jednoducho, no originálne riešený. Na prvý pohľad ide o bežnú „dieru“ s nie práve prakticky riešenou krycou roletou (na zrolovanie ju treba trošku akrobaticky „odháčkovať“). Na druhý pohľad sa treba sústrediť na dno. Nie je polohovateľné, no ukrýva až štyri malé schránky pod ktoré sa zmestilo ešte dojazdové rezervné koleso aj s malým náradím. V najmenšej, hneď za zadnými sedadlami, je ukrytá zvislá sieť. Super je, že po sklopení zadných sedadiel vznikne takmer rovina. Len čo s roletou? Napriek potenciálu schránok pod dnom na jej uloženie miesto nezostalo. Škoda. Aj háčiky by mohli byť mohutnejšie.
To je on
Litrový trojvalec ma svojim charakterom veľmi neoslovil. Na konci som ale otvoril myšlienku väčšieho motora a automatickej prevodovky. Akosi som podvedome predpokladal, že by mohlo ísť o perfektnú kombináciu. Nemýlil som sa. Preplňovaná jednaštvorka so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou je správna „šálka kávy“ (som kávičkár, tak viem 😊). Až by som povedal, že rodinný ideál. Motor má dostatok sily, a hlavne, je parádne tichý. Po naštartovaní ho vôbec nie je počuť, len ručička otáčkomera sa pohne. Podobne hladko radí aj prevodovka. U mňa je znakom kvalitnej automatickej prevodovky fakt, že počas testovacích jázd nemusím siahať po páčkach manuálneho radenia. V i30 som ani nevedel, že tam sú.
Páčky na manuálne radenie som ani nevyužil. Nebolo treba.
Dizajn je vždy subjektívnou vecou. Preto sa k nemu ani (zväčša) nevyjadrujem. Ani teraz nebudem. Technicky a technologicky sa mi ale nová generácia i30 vcelku pozdáva, kombi viac ako hatchback (jednoducho potrebujem pre rodinu viac priestoru). Ponúka slušný jazdný komfort, precízne a kvalitné spracovanie. Možno by som trošku prial tuhší posilňovač riadenia (aj keď v režime Sport je to lepšie, ale to sa zmení aj režim prevodovky).
Aj keď je prístrojová doska posiata sivými plastami, aj tie sú mäkčené.
0 KOMENTÁROV