Hyundai i30 kombi: Rodinný prídavok

Hoci je i30 skôr pragmatickou voľbou v jej interiéri nemám pocit, že by automobilka šetrila na každom rohu. V tejto slabšie vybavenej verzii pôsobí dominancia tmavosivých plastov na oči trochu ubíjajúco, ale stále sú rovnako príjemné na dotyk a tiež dobre zlícované. Musím opäť skonštatovať, že spracovaním kokpitu patrí nová generácia i30 na najvyššie priečky segmentu.

Vizuálne nenadchne ani základné autorádio s tlačidlovým ovládaním na prominentne vystúpenej pozícii v strede palubnej dosky. V súčasnosti zvyknutej na dotykové displeje je to s ním trocha boj, ale dá sa na to zvyknúť.

Na dĺžke záleží

Jedným z mojich ponosov na hatchback bol tesnejší vnútorný priestor a v kombi je to prakticky rovnaké. S predĺžením rázvoru po prvej generácii Hyundai nepokračoval, tu by sa mi však celkom páčilo. Dobre, takže sedadlo o jeden zub dopredu, lebo nechcem vlastnému dieťaťu zlisovať nohy.

Na druhej strane kufor je patrične veľkorysý, Hyundai sa s ním zaradil do 600-litrovej ligy. Ak máte pri prvom pohľade pochybnosti, nezabudnite zarátať aj „kamrlíky“ pod podlahou. Škoda, že tu Hyundai nejako nevymyslel aj odloženie roletky. Pri balení na víkend oceňujem, že kočík sa mi zmestí aj na dĺžku, čo v kompaktnom segmente nebýva zvykom.

Otázka utlmenia

Od naftového motora s výkonom 81 kW a s krútiacim momentom 270 Nm sa nečakajú žiadne zázraky, ide však celkom svižne. Vďaka dobre zoskladaným prevodom si poradí aj s naloženým autom a na diaľnici nie je prehnane vytočený. Problém nastal v meste, 50 km/h, štvorka, au. Pod 1 500 otáčkami sú nízkofrekvenčné prejavy agregátu pre moju hlavu príliš. Rozhodne príliš vysoká však nie je spotreba s priemerom počas testu 6,1 l/100 km.

Šesť prevodov nie je v tejto výkonovej kategórii zvykomŠesť prevodov nie je v tejto výkonovej kategórii zvykom

S celkovo mäkkým nastavením jazdí tento Hyundai príjemne. Smer mení s primeranou ochotou a je celkom čitateľný. Ultmenie nerovností by však mohlo mať ešte mäkšie dorazy, bez ohľadu na záťaž sú predovšetkým série priečnych nerovností spracované trochu drsne, žiadny rachot od náprav sa však nekoná.

S citom pre peňaženku

Úplne základnou výbavou v aute je pre mňa rádio aj s USB a bluetoothom, klimatizácia (žiaľ bez výduchov vzadu), tempomat (škoda, že sa hodnota nastavenej rýchlosti nezobrazuje na displeji palubného počítača) a zadné parkovacie senzory. Toto všetko už druha výbava Family má, k tomu aj nadštandard v podobe aktívneho sledovania jazdného pruhu a za 500 eur doplníte vyhrievané sedadlá a krajšie 16-palcové zliatinové kolesá, na druhej strane však chýba dažďový senzor. Pri prísne nastavenom limite rozpočtu 20 000 € nebude hľadanie primeranej alternatívy od konkurencie jednoduché.


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ