Hyundai i30 kombi: Reprezentant

Priznávam, že po piatich „i-tridsiatkach“ v redakcii je už celkom náročné prísť s nejakým objavným zistením. Navyše presne tejto kombinácii pohonného ústrojenstva sa už venoval kolega pri teste hatchbacku. Motor 1.6 CRDi s výkonom 100 kW je celkom príjemný, aj keď by mohol byť ešte trochu živší. Priemerná spotreba 6,5 l/100 km nie je celkom ukážková, väčšinu času som však využíval aj prepravné schopnosti tohto kombi a tak sa dá akceptovať.

S dvojspojkovou prevodovkou si agregát rozumie dobre, mám však jednu pripomienku k možnosti manuálneho radenia. Hyundai mi na displeji zobrazuje prevodový stupeň, ktorý by si elektronika želala a nie to, čo mám aktuálne zaradené. Pri klasickom manuále to neprekáža, ale pri tejto prevodovke sa strácam v preklade. Ako však hovorí Peter, dobrý automat sa pozná podľa toho, že nemám chuť manuálne radiť.

V kabíne popri ovládačoch asistenčných systémov (sledovanie jazdného pruhu je sériovo; sledovanie mŕtveho uhla, automatické núdzové brzdenie a adaptívny tempomat sa priplácajú 1 400 eurami k najvyššej výbave) zaujalo tlačidlo Drive mode pri voliacej páke prevodovky. V troch polohách ovplyvňuje reakcie motora a nastavenie riadenia, adaptívne tlmiče Hyundai nemá. Možno aj preto sa mi rozdiely medzi polohami Normal, Sport a Eco zdajú byť len veľmi nenápadné.

Rozdelenie priestoru

Vnútorný priestor tretej generácie i30 som už viackrát ohodnotil ako zľahka nedostatočný a opäť musím pri tomto hodnotení zostať. Objemom kufra patrí toto kombi k najväčším, ale ani to nepíšeme po prvý raz.

V tomto aute som si však dal námahu trochu sa pohrať s deliacou sieťou, ktorá sa dá ukotviť v dvoch polohách. Za zadnými sedadlami funguje celkom dobre, len priehradka s kotviacimi okami by mohla byť vymyslená tak, aby sa tam zrolovaná sieť poľahky zmestila (bol to trochu boj). Druhá možnosť ukotvenia je po sklopení operadla za predné sedadlá, kde by sa mi však žiadalo nejako vyplniť aj medzeru medzi sedadlami. Tak by toto riešenie dávalo väčší zmysel.

Súčasťou testovanej výbavy sú aj 17-palcové kolesá, čo s tvrdším naladením podvozka nevytvára úplne ideálnu kombináciu. Teda aspoň na našich cestách so širokou ponukou nerovností. Pochváliť však musím odhlučnenie. Spolu s vysokou kvalitou spracovania to dáva dobrý predpoklad na to, že Hyundai zvládne aj náročné zaobchádzanie.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ