Hyundai: i30 Fastback N, Matej Homola, TCR a?

Automobilka Hyundai už nie je čo bývala. Je ďaleko lepšia, razantnejšia a napriek skôr usadlejšiemu smerovaniu aj značne športová. Totálnu eufóriu spôsobil prvý plnohodnotný hot-hatch menom i30 N. Vlna emócií a zážitkov ním ponúkaná sa pretavila do parádneho minuloročného predaja – na Slovensku spomedzi ostatných HH najvyššieho. A keďže by sa dalo povedať, že Hyundai i30 N je globálne úspešný model, nezostal v ponuke jediný (presne ako automobilka sľúbila). Nasledoval americký Veloster N a hlavne európsky i30 Fastback N, s ktorým sme sa nedávno povozili na našom Slovakia Ring-u.

Ruka v ruke

Ono sa toho ale v jeden udialo viac. Fastback N nám predstavil nový ambasádor značky, pretekár Matej Homola. Bolo príjemné s ním trošku pokecať aj o jeho profesijných životných zmenách, ale aj o aute ako takom. Avšak zážitok aj slová prekoná. Zvedavý som totiž bol, či karosárska zmena niečo pridá (či nebodaj uberie) zo zábavných vlastností krátkeho eNka. Na okruhu ani veľmi nie. Je to len karosársky iná a trošku aj inak vyvážená ostrá prednokolka zabalená do ojedinelej karosérie s veľmi príjemným, až uvoľňujúcim posedom za volantom. Málo? Cielene 😉. Poriadny test bude totižto už o chvíľu... Inak sa aj Fastback N predáva v dvoch výkonových variantoch – 184 a 202 kW s cenovkou od 28 490 €.

A Matej?

Má sa dobre, po prvých pretekoch seriálu TCR Europe na Hungaroringu priam fantasticky. Keďže vyhral kvalifikáciu, do pretekov štartoval z prvého miesta, a na prvom mieste aj do cieľa prišiel. Veľká gratulácia! O Fastback-u N mi medzi štyrmi očami povedal, že ho veľmi baví. Bol to preňho šok, veľké prekvapenie, keď mu začal tlačiť na limity a auto bez väčších problémov plnilo jeho príkazy. Hlavne v zákrutách – vďaka vymakanému diferenciálu stačilo natočenie kolies do zákruty a bum po plynovom pedále. Hyundai zo zákruty odchádzal bez výraznejšieho pocitu nedotáčavosti resp. s výrazným potlačením nedotáčavosti.

Preteky na Hungaroringu Matejovi sadli, lebo mu sadlo aj auto. Hyundai i30 N TCR je špičkové profesionálne náradie. Aj v jeho prípade vidieť a cítiť, že Hyundai nie je žiadna druhá liga. A toto všetko pretavila aj do sériových modelov. Za mňa opäť jeden palec hore!


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ