Hyundai i20 Active: Zvýšená aktivita

Zvonku vyzerá Hyundai i20 Active drsne ako šmirgeľ. Oproti bežnej i20 má väčšiu masku chladiča aj hmlové svetlá, celé auto je kolom dokola obohnané v spodnej časti nelakovaným plastom, ochranné lišty nájdeme aj na dverách. Samozrejme, nechýbajú masívnejšie nárazníky, či strešné lyžiny. V testovanej najvyššej verzii Style, stojí auto na 17-palcových diskoch. Okrem toho má i20 Active svetlú výšku 160 mm, teda o 20 mm viac ako východzí model. Vďaka tomu zvládne jazdu v krivšom teréne, avšak iba o vlások.

V interiéri je štandardnej i20-ke podobnejší oveľa viac, vlastne sa dá povedať, že sú identické. S výnimkou farebného prevedenia s oranžovými doplnkami, ktoré výborne sekunduje vonkajšej farbe laku. Okrem lemovania okolo rádia, bočných výduchov klimatizácie a radiacej páky, oživujú kontrastné prvky aj sedadlá. Kabína tak ponúka útulné prostredie. Najvyšší stupeň výbavy používa na palubnej doske hodnotnejšie pôsobiace plasty, dojem z kvality a materiálov tu je zľahka nad priemerom segmentu.

To isté sa dá povedať aj o vnútornom priestore. S trochou uskromnenia obsedia za sebou aj na dlhšej ceste dve osoby s výškou 185 cm. Vpredu sú sedadlá rozmerné a dobre tvarované. Komfort ešte zlepšuje lakťová opierka, nájsť si ideálnu polohu je ľahké. Vzadu je síce kratší sedák, má však dobrý sklon. Nad hlavou zostane vyšším pasažierom malá rezerva, prospela by lakťová opierka v strednom operadle. Tak či tak, pri tejto šírke je stredné sedadlo pre dospelých využiteľné iba núdzovo.

Kabína ponúka dostatok odkladacích priestorov aj veľmi dobrú výbavu. Za 500 € dostať vyhrievané sedadlá aj volant, za ďalších 800 € bezkľúčový systém a parkovaciu kameru. Keďže nemáme navigáciu (990 €), obraz z kamery sa zobrazuje na displeji v spätnom zrkadle. S malým autom sa síce dobre manévruje, dodatočná podpora sa však vždy hodí. Zadné parkovacie senzory sú štandardom od stredného stupňa výbavy Comfort.

Tak ako štandardnú i20, aj odvodený i20 Active treba pochváliť za prehľadnosť interiéru a jednoduchú obsluhu. Prístroje sú dobre čitateľné, palubný počítač jednoduchý a rádio aj klimatizácia sa ovládajú na samostatných paneloch hardvérovými tlačidlami. Pri dnešnej móde mať všetko digitálne, dotykové a integrované do jednej obrazovky, toto riešenie pripomína, že klasické riešenie s rýchlym prístupom a jasnou odozvou je nakoniec predsa len lepšie.

Zvýšenie svetlej výšky o 2 cm zvýšilo aj ťažisko auta, pri bežnej jazde to však nijako výrazne nepoznať. Náklony v zákrutách cítiť, nie sú však tak výrazné, že by vodiča vystrašili. Pozvoľne prichádza aj nedotáčavosť. Na kompenzáciu zvýšenia auta slúžia tuhšie tlmiče, ktoré negatívne ovplyvňujú komfort jazdy. Pamätám si, že bežná i20 mala na 16-palcových diskoch slušný komfort a dobre zvládala tlmiť rázy od nerovností na ceste, i20 Active s o palec väčšími diskami už na tom tak dobre nie je, stále sa však drží v norme a jazda je relatívne pohodlná.

Športová jazda nemala byť jednou z vlastností Hyundai i20 Active, ktorý je predsa len malým automobilom a najlepšie je mu v meste. Tam nevadí ani prehnaný účinok posilňovača riadenia, aspoň sa s autom ľahko manévruje pri pomalých rýchlostiach. Vo vyššej rýchlosti sa prejaví väčšia náchylnosť na bočný vietor, bez neho je auto v priamom smere veľmi stabilné. Nevýrazné jazdné vlastnosti nakoniec vôbec nie sú problémom a na bežné jazdenie sú plne postačujúce a predvídateľné. K rýchlemu rezaniu zákrut nenabáda ani podvozok, ani motor.

Testované auto prišlo s vrcholom motorovej ponuky pre tento model: litrovým preplňovaným trojvalcom s výkonom 88 kW (120 k). Výkon prenáša cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku výhradne na predné kolesá. Priebeh výkonu je skokový, najprv je motor neochotný, v stredných otáčkach ťahá dobre a smerom k obmedzovaču jeho ochota klesá. Radenie má trochu gumové dorazy, ale presnú kulisu, čo je pri častej zmene prevodov dôležité. S motorom 1.0 T-GDI je radenie nutné naozaj často, už v meste si pri rovnomernej jazde motor pýta cez indikátor radenia piaty stupeň. Agregát má pri razantnejšom zrýchľovaní typický trojvalcový klepotavý zvuk, vibrácie má utlmené dobre. Trochu neslávna je výsledná spotreba cez sedem litrov na 100 km, podpísalo sa pod ňu aj mrazivé počasie, celkový ročný priemer tak očakávam nižší. V zime poteší aspoň rýchle zohrievanie motora.

S vrcholným motorom a vrcholnou výbavou, ako prišla i20 Active do testu, je cenový rozdiel oproti štandardnej verzii 1 900 €. Hyundai za to pridá trochu svetlej výšky, lepšiu ochranu karosérie a väčšie disky. S tým je spojený mierny pokles komfortu, s ktorým treba pri verzii Active počítať. Nie je však výrazný, rovnako ako nie je výrazný ani prínos pri jazde mimo cesty. Kúpa i20 Active je potom viac-menej vecou vkusu.


GALÉRIA - 34 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Janos Csomos| 23.02.2017 10:22

    Tie fotky su super.

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ