Hyundai: Druhé vodíkové auto na ceste

Predsériový koncept bol predstavený v Soule a po debute na domácom trhu sa postupne dostane do Severnej Ameriky, Európy a zrejme aj Číny. Auto bez mena (zatiaľ) poháňa štvrtá generácia palivových článkov z vlastného vývoja, Hyundai pritom využil skúsenosti z predchádzajúceho ix35 FCEV z roku 2013. V porovnaní s ním je o 9 percent efektívnejší, takže na jedno natankovane by mohol prejsť až 800 km. Pritom ponúkne o 20 percent vyšší výkon, 120 kW veru nie je málo. Hyundai tiež zapracoval na adaptácii na zimné podmienky, novinka by mala zvládnuť až -30 °C.

Dizajn stavil na jednoduché a čisté línie, niektoré prvky nadväzujú na ženevský koncept FE. Organické línie sú inšpirované vodou, čo odkazuje na emisie vodíkového pohonu vo forme vodnej pary. Zaujímavosťou sú zapustené kľučky a aerodynamické riešenie D-stĺpika pre optimalizáciu obtekania vzduchu. Interiér je rovnako jednoduchý a dizajnovo čistý. Vyššie umiestnená palubná doska podčiarkuje zvýšenú pozíciu sedenia typickú pre segment SUV. O zobrazenie informácii sa starajú dva veľké displeje, ktoré sa obsluhujú cez intuitívne rozložené tlačidlá a ovládacie prvky na stredovom tuneli aj na volante. Kokpit je spracovaný v utlmujúcich zemitých farbách z certifikovaných biomateriálov.

Nový model je súčasťou ekologickej stratégie koncernu, ktorý do roku 2020 plánuje uviesť na trh 31 ekologických modelov. Okrem vodíkových a hybridných automobilov sú v pláne aj elektromobily. Už na budúci rok príde elektrická verzia malého SUV Kona s dojazdom až 390 km, v roku 2021 by mali pribudnúť nový model s dojazdom viac ako 500 km a tiež luxusný elektromobil pod značkou Genesis.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ