Hungaroring ukázal rozloženie síl vo WTCR

Z pohľadu slovenských fanúšikov to bola v Maďarsku úplná katastrofa. Kým v Marakéši ešte Peugetoty tímu DG Sport ako-tak držali krok s konkurenciou, na Hungaroringu sa prepadli na chvost štartového poľa. Maťo Homola aj Aurelien Comte sa trápili počas celého víkendu okolo dvadsiateho miesta. Podľa šéfa tím Erica Néva bolo ťažké definovať presnú príčinu, pretože Peugeot nefungoval ako celok. Víkend v Maďarsku bol teda o učení sa a o prežití. To pre pilotov rozhodne nebola lákavá vízia.

Peugeot je teda jedným z kandidátov na úpravy vyváženia výkonnosti (ballance of performance; BoP). Aktuálne však má už mínus 20 kilogramov a tiež výkon motora na 102,5 percenta. Rovnako je nastavená aj Alfa Romeo Giulietta, s ktorou skúsení Giovanardi a Morbildelli zatiaľ nič nepredviedli. Teda ak nerátam ich vzájomné vystrkovanie sa z trate na Hungaroringu.

Komu ešte pomôcť?

Úľavu by však privítali všetky značky z koncernu VW. Predpokladám, že najviac si to bude želať Audi, ktoré je aktuálne v najhoršej situácii. V poli má síce najpočetnejšie zastúpenie, no body si z Maďarska bral iba Vernay. RS3 pritom dostalo na úvod sezóny plus 10 kilogramov a je najťažším autom v poli.

BoP však funguje aj opačne a väčšina súperov sa kritickým okom díva na Hyundai i30. Už pred testovaním v Barcelone sa hovorilo, že je to najelpšie auto v poli. Predovšetkým vďaka silnému motoru, čo je v cestovných autách rozhodujúca veličina. Na úvod sezóny však bol kórejský hatchback spolu s VW Golfom „na nule“ čiže hmotnosť na limite a motor tiež na 100 percent. Pre úplnosť dodám, že Hondu Civic FIA priškrtila na 98,5 percenta výkonu. A aká je bilancia? Tarquini vedie šampionát s troma víťazstvami a keby sme si spracovali neoficiálnu tabuľku výrobcov, tak by Hyundai suverénne viedol.

Sandbagging?

Pre tých, čo nie sú v motoršportovej terminológii celkom zbehlí, vysvetlím. V praxi ide o ovplyvňovanie BoP testov podladením auta. Krásnym príkladom bol Ford v roku 2016 v Le Mans, kedy na začiatku sezóny predvádzal tragické výsledky a potom vo Francúzsku rozdrvil konkurenciu. Samozrejme, priame obvinenie Hyundaiu z takýchto praktík si nemôžem dovoliť. Ale červík pochybností nespí...

Nürburgring a ešte viac Zandvoort by teda mohli priniesť preskupenie síl. Aj preto, lebo prinesú viac životného priestoru než tesný Marakéš a kľukatý Hungaroring. Zaujímavé navyše budú aj divokými kartami.

Divosi?

Okrem štandardného poľa sú na každý víkend k dispozícii dve extra miesta – divoké karty. V Maďarsku takto premiérovo nastúpili dvaja domáci hrdinovia, s Danielom Nagyom (Hyundai) a Attilom Tassim (Honda) tak bolo na štarte až päť Maďarov. Nagy zajazdil veľmi slušné výsledky, v druhej jazde mal na dosah aj víťazstvo. Tassimu nevyšla kvalifikácia, takže štartoval zozadu, no aj on mal potenciál na dobré výsledky.

V Nemecku takto nastúpi skúsený René Rast (Audi), úradujúci šampión DTM, a tiež Kris Richard, víťaz európskeho pohára z roku 2016. Uvidíme, aké budú divoké karty na ďalších okruhoch, ale takéto mená sú rozhodne zaujímavým spestrením už teraz atraktívneho šampionátu.


GALÉRIA - 16 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ