Honda Jazz: Vyššia forma inteligencie

V rámci svojho segmentu Honda Jazz vyniká nielen vo variabilite a veľkosti vnútorného priestoru, ale aj moderným poňatím stredovej konzoly. V základnej verzii má síce Jazz iba rádio s malým displejom, v dvoch vyšších výbavách však už má štandardne multimediálny systém Honda Connect.

Všetko na dotyk

V najvyššom stupni sú nahradené dotykovým panelom aj otočné ovládače manuálne klimatizácie, práve Jazz je však asi prvým autom, kde mi dotykové ovládanie neprekáža. Dotykové plochy totiž reagujú veľmi citlivo, rýchlo, a robia presne to, čo po nich človek chce. Navyše prejdením v želanom smere zmeny regulácie po ploche s teplotou alebo rýchlosťou ventilátora sa rýchlo prepína z minima na maximum a naopak. Rýchle stíšenie fúkania alebo prepnutie na maximálnu teplotu je tak otázkou momentu a netreba sa preklikávať po 0,5°C.

Nad panelom klimatizácie je zasadená sklená tabuľa prekrývajúca 7-palcový dotykový displej a vľavo od neho dotykové tlačidlá hlasitosti a rýchle skratky pre pohyb v menu. Ich obsluha trochu horšia ako pri tých na klimatizácii a treba ich triafať presnejšie. Keď na displej zasvieti slnko, je horšie čitateľný, ostré lúče ešte zosilňuje chrómový pásik nad displejom, pri správnom uhle nepríjemne žiariaci do očí. Celý lesklý panel priťahuje prach aj odtlačky prstov, asi každé dva týždne to niekto nevydržal a celú plochu vyleštil servítkou, povrch ostal čistý asi dve hodiny. Nad obrazovkou je praktické malé tlačidlo na rýchlu úpravu jasu.

Starý známy Android

Prostredie na obrazovke je staré známe, Honda Connect totiž beží na Androide. To slovo staré myslím naozaj vážne, v útrobách je totiž verzia Ice Cream Sandwich 4.0.4, teda systém, ktorý prišiel na smartfóny v roku 2012, dnes je v telefónoch už verzia s označením 8.0. Napriek tomu vyzerá zastaraný systém aj na obrazovke s viditeľne malým rozlíšením ako z iného sveta, ak si ho porovnáme s tým, čo v tomto segmente ponúkajú iné značky. Má to výhody aj nevýhody: Mladí sa s ním dokážu pohrať a nastaviť si ho, starším ročníkom však bude prebytok funkcií pripadať odstrašujúco. Okrem klasickej plochy možno nastaviť aj zjednodušené zobrazenie s pevnými ikonami a jednou plochou.

Domácu obrazovku si možno tak ako v smartfóne prispôsobiť – zvoliť si tapetu pozadia aj rozmiestnenie ikoniek na ploche. K dispozícii je päť plôch, v redakcii sme sa však ustálili na používaní dvoch, ostatné zostali prázdne. V podstate má systém tri základné funkcie: audio, navigácia a telefón. Každá z nich má potom vlastné menu s ďalšími možnosťami, obsluha je tu jasná a jednoduchá. Okrem toho dokáže Honda Connect zobrazovať aj údaje o spotrebe a dojazde z palubného počítača.

Pripojí sa všetko

Označenie Honda Connect by nebolo na mieste, keby nemalo zariadenie online funkcie. Stačí vytvoriť Wi-Fi hotspot pomocou dátového pripojenia smartfónu a Honda Connect k nemu cez Android nastavenia pripojiť. Dokáže potom prehrávať online rádia a podcasty z aplikácie Aha, alebo dokonca surfovať po internete v prehliadači, ak auto stojí. Na to je však už systém pomalý, nestačí ani mikroprocesor Tegra 3 od spoločnosti Nvidia. Celkovo systém nie je pomalý, s výnimkou jeho nábehu po štarte. Zmena síce nenastáva bleskurýchlo, na reakcie na stlačenie tlačidiel však dlho čakať netreba.

Okrem internetu má Honda Connect aj množstvo ďalších možností spojenia. Bluetooth je už samozrejmosťou, okrem toho sú tu dva USB porty, HDMI a dve 12 V zásuvky, teda na danú triedu opäť nadštandard. Systém obsahuje aj GPS modul, za navigačný softvér Garmin si však treba priplatiť trochu prestrelených 600 €, súčasťou sú bezplatné aktualizácie máp na dobu 4 rokov. Systém Honda Connect zároveň podporuje technológiu MirrorLink, s telefónom Sony sa však spojiť akosi nechcel. Presne to odráža celkový obraz systému Honda Connect na palube Hondy Jazz: má všetko čo treba, úlohy zvláda dobre a má aj pár možností navyše, ktoré však asi nikto nikdy nevyužije buď pre ich zbytočnosť, alebo komplikovanosť.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ