Honda Jazz: Osamelý jedinec

Keď prišla prvá generácia na trh, hovorilo sa jej priestorový zázrak. Aj druhá generácia si tento „status“ ponechala a dokonca sa aj konkurencia s Jazz-om stále nerada porovnáva. V podstate sa ani nečudujem. Na relatívne malej „zastavanej ploche“ sa pánom v Honde podarilo poskladať veľmi praktické a hlavne funkčne riešené auto.

Honda Jazz CVTKrása detailu ...

Väčšina potenciálnych záujemcov o nové auto rieši hlavne priestor vpredu. V podstate to je aj logické riešenie, keďže majiteľ je najčastejšie aj šofér auta. V tomto smere, aj keď na to primárne nie je Jazz stavaný, sa dá bez problémov zvládnuť aj dlhá cesta. Páči sa mi, že prístrojová doska je situovaná hore, takže posed je ako keby športovejší. Istou výhodou je aj fakt, že vďaka tomu sú aj prístroje pekne v zornom poli, netreba oči veľmi sklápať.

Honda Jazz CVTSom veľký "mačo" a jazdu si užívam. Neklamem.

Vľavo pri volante je jeden držiak na nápoje, pred voličom sú ďalšie dva. Lakťová opierka má príjemné polstrovanie.

Ozaj BIG

Ale aj tak to najdôležitejšie je vzadu. Najprv – uhol otvorenia zadných dverí. Je jednoducho veľký. Možno nepodstatná vec, ale vďaka nemu sa dá ľahko „nahodiť“ detská sedačka aj dieťa do nej. Priestoru na sedenie je viac ako dosť, aspoň pre dvoch „dospelákov“. V základnom usporiadaní sedadiel plne postačí aj veľkosť batožinového priestoru. Sem sa mi zase bez problémov zmestil väčší športový kočík – ono, dôležitejšie ako absolútna hodnota batožinového priestoru je jeho rozumný tvar s nízko položenou nakladacou hranou. Ale to nie je ani zďaleka všetko. Magic Seats sú čarovná vec.

Vyklopením sedáka vznikne ďalší priestor na prepravu väčších resp. vyšších vecí. Po sklopení operadla zase vznikne s dnom batožinového priestoru rovina. Zdá sa vám čudné, že sa nad týmto pozastavujem? Viem prečo. Mnohá konkurencia takéto neponúka ani zďaleka.

A ešte jednu vec som si počas prejazdených kilometrov všimol – kvalita spracovania. V triede malých áut sa akosi nie veľmi pozerá na kvalitu v zmysle vnímaná kvalita. Ale aj tu si páni od Hondy dali záležať. Napríklad výplne dverí. Ani po ich stlačení (čo sa napríklad udeje kolenom pri ostrejšom prejazde pravotočivou zákrutou) nevŕzgajú ani nepukajú. Volant je potiahnutý na pocit veľmi príjemnou kožou. A takto by som mohol pokračovať. Hold, originál Japonec. Aj keď za viac peňazí, ale veľmi rozumne investovaných.

Honda Jazz CVTNie je to krásavec, ale svoju úlohu si plní na jednotku.

Od prevzatia sme najazdil viac ako 4 200 bezproblémových kilometrov. Jazz už dokonca aj uháňal diaľničným tempom. Avšak priemerná spotreba sa nám podľa palubného počítača ustálila na 5,6 l/100 km, podľa dotankovaného paliva na 5,9 l/100 km. Obe hodnoty sú, z môjho pohľadu, primerané jazdnej frekvencii. V podstate reálny priemer okolo 5,5 l/100 km je úplne štandardný. Pohybuje sa len podľa nervozity pravého členku vodiča (šoférujem ho nielen ja).


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ