Honda Jazz CVT: Bezstupňová hudba

Honda, milá Honda. S ručičkou otáčkomera opretú o číslicu 8 (alebo aspoň 7) boli s tebou najväčšie radovánky.  Avšak, až je mi to čudné, aj za volantom modelu Jazz s CVT prevodovkou to nebola otrava. Len som si musel výraznejšie prestaviť myslenie a vcítiť sa do úlohy cieľového klienta.

Je ním zrejme niekto, kto jazdí zväčša krátke vzdialenosti, prípadne mesto ale niekto, kto preferuje malé, no pritom veľké auto a už sa mu nechce radiť. Takže zrejme niekto starší, usadlejší, no s vycibreným vkusom. Jazz totiž nie je konfekcia, skôr jemne drahšia chuťovka doladená práve bezstupňovou prevodovkou.

Skombinovaná je s 1,3 litrovým benzínovým atmosférickým (áno, ešte existujú) motorom poskytujúci, vzhľadom na objem a spôsob plnenia vzduchom, slušný výkon. Veľmi som však bol zvedavý, ako si štyri piesty poradia s nikdy neradiacou prevodovkou o ktorej je všeobecne známe, že slušne „kradne“ výkon. Poviem to hneď v úvode, v podstate neporadili. Ale len v podstate. Ide naozaj o to, čo človek očakáva. S rastúcim počtom odjazdených kilometrov som si ale uvedomil, že na bežný život ide o geniálnu kombináciu. Na to, aby Jazz zrýchlil nie sú práve až tak nutné otáčky. Po istom čase totiž vie rýchlosť narastať aj s klesajúcimi otáčkami motora. Celkom zaujímavý fenomén, ktorý vie „poskytnúť“ práve len CVT prevodovka. Avšak na prudké zrýchľovanie nie je. Bežne vodič len prudko zatlačí plynový pedál a čaká. Tu som vidiel ako otáčky motora splašene lietajú a Jazz len pozvoľne akceleruje. Preto ma dynamické snahy prešli. Ale našťastie, aj tu je „ale“.

Prevodovka umožňuje aj manuálne radenie. A tu sa „zľahka“ mení situácia. Je mi jasné, že 99 percent majiteľov po ňom nikdy nesiahne, ale minimálne do stúpania význam má. Zrazu aj jazda v zákrutách bavila. Motor pekne držal otáčky aj dolu kopcom. Celkom príjemný obrat, ale veď aj s CVT prevodovkou je Jazz stále hlavne Honda.

Ozajstný „magič“

V prípade Jazz-u to znamená aj veľký vnútorný priestor a neoceniteľné a jedinečné zadné „magické“ sedadlá. Možnosť vyklopenia sedáka hore smerom k operadlu zrazu výrazne zvyšuje prepravné možnosti „malého“ auta. Dokonca tomu je aj prispôsobený uhol otvárania zadných dverí. Je naozaj veľký. Pri manipulácii s detskou sedačkou (čo v poslednom období dosť často praktizujem) je to vec hodná ocenenia. Akurát uchytenie Isofix by mohlo byť jednoznačnejšie. Operadlá majú len narezanú časť do ktorej sa aj kvôli blízkosti ukotvení bezpečnostných pásov obťažne triafa.

Relatívne malý zvonku a obrovskú zvnútra. Vďaka prevodovke CVT má šancu uspieť aj medzi komótnejšou klientelou. Jazz je vo svojej podstate fantastické auto, aj keď si Honda zaň pýta v top výbave Elegance nemalé peniaze. Majiteľ však za ne dostane aj pokročilé bezpečnostné prvky a hlavne povestnú spoľahlivosť a kvalitu. Práve (aj) táto vlastnosť môže presvedčiť práve tých, ktorí si chcú kúpiť auto na dlhšiu dobu.


GALÉRIA - 28 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ