Honda Jazz: 1, 2, 3 ... štart

Ale všetko niekde začína. Takže na úvod vám predstavím nášho „muzikanta“ – Honda Jazz 1,3 i-VTEC CVT Elegance. V normálnej reči – ide o top vybavený kúsok s bezstupňovou prevodovkou. Top je v tomto prípade naozaj na mieste. Malé autíčko je vybavené takými položkami, ako sú senzory vpredu aj vzadu (aj s parkovacou kamerou), navigáciou, automatickou klimatizáciou, bezkľúčovým otváraním, tempomatom, veľmi slušným balíkom bezpečnostných prvkov (pokročilý systém podpory riadenia) ...

Jazz som si prebral s 13 057 najazdenými novinárskymi kilometrami. Novinárske znamená, že ho každý kolega skúšal, jazdil ako „vrah“ a nešetril (však najlepšie terénne auto je služobné). Avšak musím povedať, že Jazz drží parádne pohromade. Žiadne vŕzganie karosérie ani viditeľné opotrebenie interiéru. Povestná japonská kvalita sa ukázala ako tvrdenie, nie utopia.

Priemerná spotreba mi kulminuje ako EKG vrcholového športovca – presne podľa záťaže. Pri obyčajnej mestsko-medzimestskej jazde sa hýbe okolo 5,5 l/100 km. Dlhšia jazda diaľnicou ju ale vyženie až k číslici 8. Všeobecne ma ale kombinácia s CVT prevodovkou nenúti k športovým výsledkom. Je to skôr kombinácia geniálne stvorená na užívanie si kilometrov relatívne pomalou jazdou. Jazz vie ísť pekným tempom, len akosi nevie „vystreliť“. Predbiehanie je dobré si dopredu premyslieť. S rastúcim počtom kilometrov mi to však neprekáža. Tak si stiahnem okno, vyložím lakeť a len tak sa pri dobrej hudbe presúvam.

Ešte pár poznatkov: systém stop/štart pracuje naozaj promptne (ale aj tak ho radšej vypínam), v manuálnom režime je prevodovka celkom rýchla, v meste je Jazz veľmi obratný, dva USB porty potešia. Toľko na úvod, nabudúce detailnejšie predvediem kvality interiéru. Tu je malá ochutnávka 😊:

Honda JazzVzadu vie byť podľa potreby naozaj veľa priestoru.


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ