Honda Gold Wing: Ozajstný kráľ jednej stopy

Letieť svetom, či už s cieľom alebo aj bez neho, sa dá zaujímavým autom, ale aj s motocyklom, ktorý ponúka neskutočný komfort aj agilitu práve na dlhé cesty. Honda Gold Wing začala práve takúto éru v roku 1975, keď bola uvedená na trh ako naháč s objemom 1 000 cm3.V priebehu desaťročí išiel vo veľkej miere vlastnou cestou, pribúdala mu fyzická veľkosť aj zdvihový objem, a pritom si po celý čas vytváral trvalú a bezkonkurenčnú povesť luxusu, kvality a komfortu.

Aktuálna generácia bola oproti predchádzajúcej značne prepracovaná. Dokonca aj schudla (v závislosti od variantu) až 40 kg. V ponuke bude základný model GL1800 Gold Wing a ako výbava Tour s boxom (bude ponúkať aj verziu vybavenú dvojspojkovou prevodovkou DCT a airbagom).

Motor a podvozok boli navrhnuté spoločne s cieľom posunúť posed jazdca smerom dopredu, čím vznikol oveľa kompaktnejší motocykel. Rám z hliníkových profilov je umiestnený okolo prednej vidlice, ktorá umožnila presun motora ešte viac dopredu. Tlmiče pruženia je možné nastaviť aj elektricky.

Nový plochý šesťvalcový motor s optimalizovanou veľkosťou nestratil nič zo svojej sily. Dáva najvyšší výkon 93 kW pri 5 500 min-1 a najvyšší krútiaci moment 170 Nm pri 4 500 min-1. Pridaná bola elektronicky riadená škrtiaca klapka a štyri režimy jazdy - Tour, Sport, Econ a Rain. Systém kontroly trakcie HSTC udržiava trakciu zadného kolesa, kým tlmiče pruženia a kombinovaný brzdový systém CBS sa menia v závislosti od zvoleného režimu jazdy. Asistent rozjazdu do kopca HSA a funkcia vypnutia motora počas voľnobehu Idling Stop zabezpečujú jednoduché používanie a znižujú spotrebu paliva.

Manuálna prevodovka je šesťstupňová, dvojspojková prevodovka má sedem stupňov, pričom charakter spojky, rýchlosť radenia a rozsah otáčok motora pri preraďovaní nahor/nadol sú prispôsobené každému jazdnému režimu. Prevodovka disponuje aj funkciou veľmi pomalej jazdy dopredu a dozadu.

Predný štít s elektrickým ovládaním je možné nastaviť podľa potreby a sedadlá zaručujú celodenné pohodlie. K ďalšiemu zvýšeniu komfortu prispievajú aj nové funkcie, ako je bezkľúčové štartovanie, rozhranie Apple CarPlay či bluetooth. Zadný box na verziách Tour pojme dve integrálne prilby. V spojení s priestorom pod sedlom je k dispozícii až 110 litrov úložného priestoru. Otvárať ho možno pomocou tlačidla alebo inteligentného kľúča. V rámci voliteľnej výbavy je v ponuke aj nosič na box a exkluzívne navrhnuté podsedlové vaky.


  • honda,motocykel,

GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ