Honda CR-V: Piata generácia bez nafty

Vo Frankfrute bude mať predsériový prototyp hybridnej verzie európsku premiéru, pretože v Číne sa ukázal už na jar a ešte pred koncom roka by sa tam mal začať predávať. My na „starom kontinente“ si ešte počkáme až do druhej polovice roka 2018. Vizuálne je však sériová verzia prakticky identická s konceptom.

Systém i-MMD kombinuje dvojlitrový benzínový štvorvalec i-VTEC s dvoma elektromotormi. Benzínový agregát pracuje v Atkinsonovom cykle, jeden elektromotor je určený na pohon a druhý pracuje ako generátor. Všetko spája jednostupňová prevodovka, poháňané sú len predné kolesá. V Číne sú výkonové parametre 107 kW (benzín) a 135 kW (elektrina), čiže 158 kW (systém) a 158 Nm (benzín) a 315 Nm (elektrina).

Hybrid má tri jazdné režimy: EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive. Posledný je určený primárne pre jazdy mimo mesta, v meste by si malo CR-V vystačiť s elektrinou resp. hybridom, kedy motor nepoháňa kolesá, ale primárne vyrába energiu pre akumulátory.

Okrem tejto verzie ponúkne nové CR-V 1,5-litrový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom, ktorý má v Civicu výkon 135 kW. Kombinovať sa bude so šesťstupňovým manuálom alebo s prevodovkou CVT. V Číne sa ponúka s výkonom 142 kW a s pohonom predných alebo všetkých kolies, „štvorkolka“ je však len s CVT. Diesel Honda oficiálne zamietla.


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ