Honda CR-V 1,5 VTEC TURBO: Back to the Roots

V dnešnej záplave crossoverov a všakovakých zvýšených derivátov je jednoduché zabudnúť, čo je to vlastne SUV. Akože, nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ak môže byť Peugeot najväčším výrobcom SUV v Európe a pri tom nemať v ponuke poriadnu štvorkolku, je mi doteraz záhadou. 

Našťastie je na scéne aj Honda CR-V, jeden z parchantov, ktorí to aj v Európe celé začali. Nikdy by som nepovedal, že to poviem, ale Honda CR-V je jednoducho návratom medzi korene SUV. Hneď vysvetlím.

Predstavte si týpka v reklame na Old Spice. Viete, toho, čo hovorí že sa máte pozerať vedľa seba, na seba, na obrazovku, celé to dvakrát zopakuje a potom ti predá sprcháč za dve päťdesiat lebo má šarm. Tak presne toto je v automobilovom svete Honda CR-V. SUV, ktoré to celé vlastne robí veľmi dobre.

Vo svojej piatej generácii stavilo minimálne v prednej časti na robustný vzhľad, ktorého proporcie mi z nejakých dôvodov pripomínajú Dodge Nitro, ale neviem sa rozhodnúť, prečo. Nech je to akokoľvek, predná časť pôsobí vďaka mohutnému pochrómovaniu, ktoré sa dostalo aj na prednú časť menšej HR-V, veľmi robustne. Plynule prechádza do krabiciódne tvarovanej zadnej časti a pri tom všetkom ponúka všetky prvky, ktoré by ste od moderného SUV mohli chcieť: Okrem chrómu je tu aj mohutné oplastovanie, ktoré autu dodáva potrebný mačovský vzhľad. Čiže pôsobí na zákazníka trocha odlišným charakterom, ako konkurenčný, i keď o trochu menší SEAT Ateca. Praktickým detailom je potom oplastovanie prahov, ktoré sa otvára spolu s dverami a váš priestor na vystupovanie/nastupovanie bude tým pádom vždy čistý.

Zenová záhrada

Interiér novej Hondy CR-V plne korešponduje so základnými predpokladmi, ktoré by ste o interiéri Hondy CR-V asi mohli mať, možno je ešte o niečo ďalej.

Privítajú vás perfektné materiály a príkladná ergonómia, a spolu s tým rovno plejáda odkladacích priestorov, o ktorých by ste bez manuálu nemali ani tušenia. Je veľmi príjemné vedieť, že v Honde niekto skutočne myslí. Obzvlášť potom, keď produktom takéhoto myslenia sú praktické nápady, ako napríklad kryt odkladacieho priestoru na okuliare, ktorý slúži zároveň ako panoramatické spätné zrkadlo. Stredobodom pozornosti interiéru potom bude displej infotainmentu, ktorý našťastie dostal novú generáciu, no bohužiaľ Androidu. Jeho konektivita s iPhone teda záleží od poveternostných podmienok alebo toho, v akej nálade sa zobudíte. Ak už sa vám však podarí infotainment priviesť ku komunikácii s vaším smartfónom, môžete sa tešiť na NAOZAJ kvalitný zvuk sterea. 

V interiéri však prekvapí hneď niekoľko premenných, ktoré tu s prihliadnutím na konkurenciu fakt nemuseli byť. Napríklad sklápanie zadných sedadiel do roviny, aj vďaka čomu je CR-V schopné previezť až 1756 litrov nákladu po sklopení zadných sedadiel. Keď ste príliš leniví ich sklápať/potrebujete predsa odvziezť 5 ľudí, ponúka CR-V úctyhodných 561 litrov batožinového priestoru. 

Lietajúci koberec

CR-V sa už po generácie profiluje spomedzi konkurencie ako "ten pohodlný". Inak to nie je ani teraz, hneď po naštartovaní motora je cítiť, že vodič a komponenty, ktoré ho uvádzajú do pohybu, o sebe majú mať v tomto aute čo najmenej informácií. Nanešťastie pre túto netransmisiu je tu však skvele odstupňovaný a mechanicky presný šesťstupňový manuál a citlivé riadenie, vďaka ktorému budete mať vo väčšine situácií naozaj poňatia, čo sa deje pod prednými kolesami.

Akcent tomu pridáva skutočne vydarená pohonná jednotka s objemom 1,5 litra a prepĺňaním pomocou turbodúchadla. Dovedna dáva 127 kilowattov, čo je v ľudskej reči 170 koní, a sympatických 243 newtonmetrov krútiaceho momentu. Na auto vážiace 1700 kilogramov ponúka síce nie dychvyrážajúcu, ale absolútne postačujúcu dynamiku. Ak by vás to zaujímalo, z nuly je na stovke za 9,8 sekundy a so zrýchľovaním pokračuje až ku 208 km/h.

Takéto rýchlosti však nie sú zmyslom vzniku tejto terénno-rodinnej Hondy. Je tu na to, aby zvládala povrchy mimo cesty, aj povrchy pekných ciest, a dokonca aj tých slovenských. A darí sa jej to skvele - cez nerovnosti sa nonšalantne nesie, skoro ako lietajúci koberec. Lietajúci koberec s naozaj živým motorom, ktorému nevadí ani vytáčanie do vyšších otáčok, pričom si udržuje tabuľkovú spotrebu, alebo decentný, litrový odstup od nej.

Big Daddy

Honda CR-V jednoducho opäť prišla, aby ukázala, ako sa to robí. Minimálne ľuďom, ktorí sú zvyknutí na jej hodnoty. A tie sú aké?

Neobalamutiteľná praktickosť, isté jazdné vlastnosti, komfort za všetkých okolností a jazda, o ktorej ani neviete. Ale keby ste náhodou chceli, môžete sa do nej bez problémov vcítiť. Keď k tomu prirátam prijateľné prevádzkové náklady a prívetivú cenu... Rád by som povedal, že CR-V vyrástlo do naozaj vykresanej podoby. Lenže problém je v tom, že ono už v nej dávno je. A práve preto dokáže byť evergreenom.


GALÉRIA - 32 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ