
Musím priznať, že predchádzajúci Civic Type R mi prirástol k srdcu. Jasné, že mal ďaleko od dokonalosti, stačí si spomenúť na podvozok – tvrdý alebo och-moje-kosti. No ten uletený dizajn a fakt, že sa mi v ňom sedelo výborne, nastavili jeho nasledovníkovi v mojich očiach latku poriadne vysoko. A Honda presne vedela, ako ju preskočiť.
Deň prvý: Ahoj, Type R
Vonku prší a teplomer ledva atakuje štvorku. Nad nulou, našťastie, lebo tie tvoje letné tretry neplánujú vymeniť za niečo primeranejšie jesennému (ne)času. Červená svieti na celé parkovisko a to zadné krídlo... Júj, mám slabosť pre takéto doplnky. Napriek kvapkám vyzeráš výborne, aj keď kolesa sa mierne strácajú v podbehoch.
Chlad ma víta v kokpite, kristepane Honda, prečo tie skvostné sedadlá nemajú vyhrievanie? A aj radiacej páke by sa táto funkcia zišla. Môj tep sa zosynchronizuje s voľnobežnými otáčkami, medzi tým si idem pospomínať na logiku obsluhy. Konečne mám na displeji tie správne čísla a môžeme ísť.
Sport je tvoja základná poloha, celkom to ujde, no Comfort je to pravé na aktuálnu situáciu. Podvozok zmäkne, riadenie zostáva príjemné. V premávke sa pohybuješ tak ladne, že ani Boris Filan a Kamil Peteraj by to spoločnými silami nedokázali popísať. Radenie precízne cvaká, spojka má perfektný odpor, bude to dobré. Len keby tie kilometre z dojazdu ubúdali pomalšie.
Konečne sa autá trochu rozpŕchli, predok prehrabuje ešte aj na štvorke. Skúsim na chvíľu režim R+. Ty si teda potvorka...
Deň druhý: Taký obyčajný Civic
Dnes to bude celkom ľahké, len v pokoji zoberieme dieťa na vyšetrenie. Comfort je taký príjemný, až vzadu zaspalo. To sa celej rodine páči.
Deň tretí: Ring sme nemohli vynechať
Alebo deň D, čakajú nás na Slovakia ringu. Ja viem, čo máš obuté. Neboj sa, pôjdeme s citom, ani stabilizáciu nevypnem. Cesta ubehla fajn, aspoň si zahriata. Škoda, že nemáme celý okruh, už som sa tešil na druhú zákrutu.
Na to chladné dopoludnie majú tvoje „michelinky“ úžasnú priľnavosť, aj „brembá“ pracujú prvotriedne. Hoci s každým kolom zrýchľujem, stále som konzervatívny. Najostrejší režim R+ je to pravé, na hladkom asfalte sedíš ako prilepená. Kým Scouta s fotografom ide vyvaliť, ja necítim žiadny náklon. Nedotáčavosť? Nekoná sa. Diferenciál sa zahryzne a berieš to ako na koľajniciach. Ani ruky mi nechceš odtrhnúť.
Tá tvoja precíznosť je úžasná. Linearita ťahu napriek turbodúchadlu mi berie dych. Dávno som si tak neužíval každý meter v sprievode sýteného zvuku. Ten najlepšie vystihuje slovo príjemný, nie si extrémne hlučná ani extrovertne prskavá, no verím ti každú chvíľu pod plynom.
Deň štvrtý: Zasa obyčajný Civic
Veru tak, vyjašili sme sa a nič ťa nebolí. Dnes teda pôjdeme len tak naľahko obehnúť nejaké tie supermarkety. Však v kufri je miesta dosť, či nie? To sa ešte uvidí...
Deň piaty: Honda je rodinný hot-hatch
Áno, už tu mám aj druhú sedačku. A tiež kočík. Hop, šup a je to aj do Type R naložené. Skvelá práca, pomestili sme sa dvaja plus dvaja a nikto ma zozadu neokopáva. Až teraz si všímam, že stredný pás vzadu nie je.
A ten tvoj kufor, no naozaj je to slušné. Na víkend u svokrovcov by sme museli trochu nacvičovať, ale dali by sme to aj s tým kočíkom. A s tou armádou asistenčných systémov, s ktorými zvládneš aj pol minúty na diaľnici bez môjho zásahu do riadenia, by to bola naozaj príjemná cesta.
Deň šiesty: Rozchody vedia byť ťažké
Tak sme si to užili. Teda aspoň ja určite. A všetci susedia, ktorí sa na teba chodili pozerať. Ešte raz prepláchnem vstrekovače a prefúknem výfuk. Naposledy si vychutnám tých tvojich 320 divokých koní. Ostalo posledných pár litrov, aby sme sa prebojovali cez pondelňajšiu rannú zápchu späť k tvojim pestúnom.
Aj keď tvoje životné náklady by dali rozpočtu zabrať, ja by som to riskol. Veď 10 l/100 km sa celkom dá od kočky tvojich parametrov očakávať. A aj tie 20-palcové Pilot Sport 4 nejako zvládneme. Kým si nájdeš cestu do mojej garáže, ja pohľadám aj niečo na zimu. Dobre teda, tak jedného dňa sa ešte zídeme a bude to na dlhšie. A odpustím ti aj ten strašidelný, ehm, info-zábavný systém v strede, veď popri jazde som aj tak nemal časť babrať sa s ním.
0 KOMENTÁROV