Honda Civic Type R: Späť na trón hot-hatchov na Nürburgringu

V porovnaní s predchádzajúcim modelom predstavuje nový rekord zlepšenie o takmer 7 sekúnd. Oproti doterajšiemu držiteľovi najrýchlejšieho kola na Severnej slučke, ktorým bol VW Golf Clubsport S bol nový Civic TypeR pri rekordnej jazde rýchlejší o viac ako 4 sekundy a prvenstvo medzi kompaktnými hot-hatchmi s pohonom predných kolies opäť priniesol Honde. Uvidíme, koľko si ho udrží, o titul najrýchlejšej prednokolky v Zelenom pekle sa naťahuje viacero značiek a nemalé skracovanie času ukazuje silný vývoj.

Seat Leon Cupra 280 (2014)  7:58,12
Renault Mégane RS 275 Trophy-R (2014)  7:54,36
Honda Civic Type R (2015)  7:50,63
VW Golf Clubsport S (2016) 7:47,19
Hondy Civic TypeR (2017)   7:43,80

Výrazné zlepšenie Hondy má na svedomí značný medzigeneračný posun. Prejazd zákrutami v novom Civic TypeR je rýchlejší, pretože vozidlo má teraz väčší rozchod, rázvor, širšie pneumatiky a optimalizovanú aerodynamiku, čo zvyšuje stabilitu. Nové viacprvkové zavesenie zadných kolies zvyšuje stabilitu pri brzdení a dovoľuje začať brzdiť výrazne neskôr a prechádzať zákrutu vo vyššej rýchlosti. Automobil je o 16 kg ľahší ako predchodca a má o 38 percent tuhšiu karosériu, preplňovaný dvojliter má výkon 320 koní, teda o 10 viac ako doteraz.

Predprodukčné auto, ktoré dosiahlo rekordný čas, má technické špecifikácie úplne zhodné s finálnou produkčnou verziou. Bezpečnostný rám bol namontovaný tak, aby už ďalej nezvyšoval pevnosť karosérie a jeho hmotnosť bola vykompenzovaná demontážou zadných sedadiel a infotainmentového systému Honda Connect. Na aute boli použité pneumatiky homologizované pre bežné cesty, so zameraním na použitie aj na okruhu.

 


GALÉRIA - 15 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ