
V porovnaní s predchádzajúcim modelom predstavuje nový rekord zlepšenie o takmer 7 sekúnd. Oproti doterajšiemu držiteľovi najrýchlejšieho kola na Severnej slučke, ktorým bol VW Golf Clubsport S bol nový Civic TypeR pri rekordnej jazde rýchlejší o viac ako 4 sekundy a prvenstvo medzi kompaktnými hot-hatchmi s pohonom predných kolies opäť priniesol Honde. Uvidíme, koľko si ho udrží, o titul najrýchlejšej prednokolky v Zelenom pekle sa naťahuje viacero značiek a nemalé skracovanie času ukazuje silný vývoj.
Seat Leon Cupra 280 (2014) | 7:58,12 |
Renault Mégane RS 275 Trophy-R (2014) | 7:54,36 |
Honda Civic Type R (2015) | 7:50,63 |
VW Golf Clubsport S (2016) | 7:47,19 |
Hondy Civic TypeR (2017) | 7:43,80 |
Výrazné zlepšenie Hondy má na svedomí značný medzigeneračný posun. Prejazd zákrutami v novom Civic TypeR je rýchlejší, pretože vozidlo má teraz väčší rozchod, rázvor, širšie pneumatiky a optimalizovanú aerodynamiku, čo zvyšuje stabilitu. Nové viacprvkové zavesenie zadných kolies zvyšuje stabilitu pri brzdení a dovoľuje začať brzdiť výrazne neskôr a prechádzať zákrutu vo vyššej rýchlosti. Automobil je o 16 kg ľahší ako predchodca a má o 38 percent tuhšiu karosériu, preplňovaný dvojliter má výkon 320 koní, teda o 10 viac ako doteraz.
Predprodukčné auto, ktoré dosiahlo rekordný čas, má technické špecifikácie úplne zhodné s finálnou produkčnou verziou. Bezpečnostný rám bol namontovaný tak, aby už ďalej nezvyšoval pevnosť karosérie a jeho hmotnosť bola vykompenzovaná demontážou zadných sedadiel a infotainmentového systému Honda Connect. Na aute boli použité pneumatiky homologizované pre bežné cesty, so zameraním na použitie aj na okruhu.
0 KOMENTÁROV