
Povedzme si to na rovinu – šiesta generácia Hondy Civic bola absolútne úžasná. Siedma sa ako keby hľadala a trošku ustúpila od technickej (takmer) dokonalosti. Osmička alias ufo už bolo lepšie. Type R prinieslo úžasný dvojliter K20. V Európe sa ale predávala s jednoduchým a zahanbujúcim podvozkom a nádržou pred prednými sedadlami (čítaj ako ťažká na predok). Japonská „kosačka“ bola jednoznačne lepšia. Deviatka bola, hmmm, ako to povedať? Až desiatka sa konečne vrátila k pôvodným hodnotám šestky. A z Type R sa stala modla nejedného blázna do HH. Neuveriteľne presná a potentná mašina drviaca konkurentov aj rekordy mnohých pretekárskych okruhov.
Nedávno padol posledný z pätice, ktorú sa tento rok Honda rozhodla atakovať. Okruhom bol Hungaroring GP, za volantom sedel majster sveta Formuly jeden a súčasný jazdec série NSX Super GT, Jenson Button. Táto trať má pre Buttona mimoriadny význam, pretože na tomto okruhu získal v roku 2006 svoju prvú veľkú cenu s automobilom Honda. Rekordný čas má hodnotu 2 minúty a 10,19 sekundy.
Pre úplnosť ešte doplním ostatné rekordné jazdy:
• Jazdec WTCR Tiago Monteiro zajazdil na okruhu Estoril v Portugalsku 2 minúty a 1,84 sekundy.
• Legenda BTCC Matt Neal na okruhu Silverstone v Spojenom kráľovstve 2 minúty a 31,32 sekundy
• Japonská hviezda Super GT, Betrand Baguette, dosiahol na Spa-Francorchamps v Belgicku 2 minúty a 53,72 sekúnd
• Jazdec WTCR Esteban Guerrieri na okruhu Magny-Cours GP vo Francúzsku 2 minúty a 1,51 sekundy.
0 KOMENTÁROV