
Honda zostala verná intergalaktickému imidžu svojho kompaktného modelu Civic aj pri desiatej generácii. Aj pri ňom však dokázala vytvoriť dva charaktery – športovo strihnutý hatchback s výraznými svalmi a elegantný sedan, ktorý definitívne odhalíte až podľa jemne pretiahnutej zadnej časti bez výrazných výfukov.
Kokpit oboch verzií je prakticky rovnaký, z dizajnovej stránky trochu členitý, ale inak vcelku prehľadný. O info-zábavnom systéme na báze prestarnutého Androidu sa už popísalo veľa. V podstate sa s ním dá žiť a po tých rokoch už hádam Honda vychytala aj nestabilitu a niektoré pomalšie reakcie.
Lepší pocit
Sedan vzadu pôsobí priestrannejšie než hatchback, pri rovnakom rázvore si to vysvetľujem viac vzadu ukotvenými sedadlami. Sedí sa tu trochu rozvalene, ale celkom pohodlne. S dvojstupňovým vyhrievaním je miera pohodlia naozaj dobrá.
Kufor na moderných sedanoch ma dve štandardné charakteristiky: dobrý objem a zlý vstupný otvor. Platí to aj pre Civic, ktorý má navyše ďalší klasický problém kompaktných sedanov – úchyty veka voľne zasahujúce do priestoru. Využitie veľkorysých 519 litrov si tak vyžaduje trošku premýšľania.
Nevyužitý potenciál
Pri konštrukcii a ladení podvozku Civicu sa Honda vrátila k športovejšiemu štýlu. Aj sedan sa tak s radosťou preháňa zákrutami a dá sa citlivo ovládať. Ani komfortná stránka nie je zlá, celkovo je pruženie príjemne vyvážené.
Do štvordverovej karosérie montuje Honda len 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec so 134 kW. Oproti manuálu má testovaná verzia s bezstupňovou prevodovkou o 20 Nm nižší krútiaci moment. Táto prevodovka však vodičovi nedovolí vyťažiť všetko zo živého motora. Je jednoducho príliš pomalá na športovú jazdu. Vo svojej podstate by tomuto Civicu stačilo takých 110 kW, čím by sa v slovenskej realite znížil registračný poplatok o celých 340 €.
Výrobca síce pri CVT sľubuje lepšie zrýchlenie a porovnateľnú spotrebu, v realite je však pocit dynamiky vlažný a k hranici 7 l/100 km som sa prepracoval len s námahou. Pri preberaní auta však motor nemal za sebou ani prvú stovku kilometrov a tak je tu potenciál na zlepšenie. Keď už teda 1.5 VTEC Turbo, tak radšej s klasickým manuálnym radením.
0 KOMENTÁROV