Honda Civic: Novučičké klep, klep...

Keď sa povie Honda, tak zrejme v súčasnosti v mnohých hlavách najviac zarezonuje famózny Civic Type-R. Ale aj bežný variant s preplňovanými motormi nie je úplne na zahodenie. Civic, to je ale už aj kultivovaný naftový motor s objemom 1,6 litra. Je ti to známe? Ani sa nečudujem. Ide o vylepšene z predchádzajúcej generácie.

Pod drobnohľadom

               Štvorvalcový naftový motor s objemom 1597 cm3 poskytuje maximálny výkon 88 kW pri otáčkach 4 000 min-1 a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 2 000 min-1. Civic s ním dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a má kombinovanú spotrebu 3,4 l/100 km (Sedan) a 3,5l/100 km (Hatchback).

Hmotnosť motora sa podarilo znížiť vďaka ľahkej hliníkovej hlave valcov. Blok motora je tiež hliníkový. Má však zdokonalený externý „dizajn“ – na blok pribudlo niekoľko odlievaných rebier zvyšujúce tuhosť. V predchádzajúcej verzii motora boli hliníkové piesty, aktuálne sú oceľové. Použitie kovanej ocele znižuje chladiace straty a umožňuje rýchlejší prenos tepla do bloku motora. Táto zmena umožňuje vyrobiť tenšiu a ľahšiu hlavu valcov bez zhoršenia jej životnosti. Kvôli ďalšiemu zníženiu hmotnosti je použitý aj ľahký a štíhlejší kľukový hriadeľ s vysokou pevnosťou.

Valce sú za účelom zníženia vnútorného trenia super jemne honované. Menšie trenie generuje menej tepla, teda jemné honovanie prispieva aj k zníženiu maximálneho spaľovacieho tlaku (Pmax) vo valcoch - z 15,8 MPa v predchádzajúcom na 14,6 MPa v novom. Ďalšou novou „súčiastkou“ je turbodúchadlo. Vyznačuje sa účinnejším dizajnom zabezpečujúcim promptnejšie roztočenie.

Zmien a vylepšení, aj minimálnych, je ešte niekoľko. Avšak, predpokladám, že aj v desiatke bude celkom príjemné jazdiť aj s naftovým motorom, ktorý aj po týždni jazdenia nič „nežerie“


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ