Honda Civic 1.5 VTEC Turbo: Nesmúťte

Po podrobnom teste Hondy Civic so základným trojvalcom druhý krát prišla Honda Civic do redakčného testu predviesť svoju svižnejšiu verziu. Silnejší motor 1.5 VTEC Turbo dostať iba s vyššími výbavami, testovaná prišla v tej drahšej športovo ladenej, označenej Sport Plus. To znamená okrem iného hlavne parádnu dvojitú koncovku výfuku v strede nárazníka a športové nárazníky a lišty prahov.

Iné zmýšľanie

V interiéri je to už známy Civic, ktorý je aj po generačnej výmene opäť tak trochu iný ako ostatné kompaktné hatchbacky. Ale vôbec nie horší. Špecialitou verzií Sport je červená farebná téma prístrojového panelu so zobrazením plniaceho tlaku turbodúchadla. Hlavne zapálenejších vodičov poteší možnosť extrémne nízkej pozície za volantom s výborne tvarovaným vencom a krátka radiaca páka s presným chodom na vysokom stredovom tuneli. Páka je tak výborne po ruke, tunel je však veľmi široký a nevedel som si nájsť polohu, kedy by ma po čase netlačil hranou do nohy.

Ani vzadu to nie je úplne najpohodlnejšie auto segmentu, no menších uspokojí aj skromnejší priestor na zadnej lavici a budú si musieť poradiť aj s úzkym priestorom po otvorení zadných dverí, ak má niekto nohy 13-ky tak bude mať trochu problém ich dostať pod sedadlo. V Civicu jednoducho musia ísť dozadu tí najmenší, ideálne takí, ktorí ešte nemajú vek na vodičský preukaz. Všetkých ostatných láka sadnúť si za volant.

Motor s mašľou

V podnadpise nemyslím mašľu na obesenie, ale mašľu ako na darčekoch, agregát 1.5 VTEC Turbo má totiž niekoľko prekvapení. Vedeli ste, že je Honda najväčším výrobcom motorov na svete? Áno, v F1 momentálne nemajú Japonci svoje obdobie, ale skúsenosti a znalosti im rozhodne nechýbajú. Samozrejme atmosférický V-TEC má svoj charakter, ale nie je dôvod smútiť - pri novom 1,5 litrovom agregáte sa mu inžinieri veľmi priblížili. Dôkazom je jeho lineárna gradácia výkonu, bez oneskoreného nástupu alebo kopanca od turbodúchadla. Motor dokonale maskuje preplňovanie a pripomína atmosférické plnenie, avšak s oveľa väčším výkonom aj v nízkych a stredných otáčkach.

Druhým veľkým prekvapením je spotreba, ktorá počas testu oscilovala okolo 6,0 l/100 km, čo je oproti spotrebe atmosférického predchodcu fantastická hodnota. Predovšetkým preto, že neraz musel motor predviesť svoje maximum. A v spojení s priamym riadením, športovo ladeným podvozkom s adaptívnymi tlmičmi ma k tomu zlákal nejeden raz, len som mal trochu problém plynule spomaľovať kvôli veľmi silnému nástupu bŕzd v jednom bode, kedy sa zrazu všetko na palube začalo hrnúť dopredu. Každopádne sa s výkonnejším motorom dá lepšie využiť potenciál výborných jazdných vlastností a pri bežnej jazde netrápi ani vysokou spotrebou, ani hlukom. Nový motor sa Honde podaril na jednotku.


GALÉRIA - 22 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ