
V roku 1975 bol Európskym autom roka (Car of the Year). Vyrábal sa neuveriteľných 17 rokov. Dokonca sa o ňom hovorí ako o poslednom skutočnom Citroën-e. Nič z toho mu ale nepomohlo k neutíchajúcej sláve, skôr dal pomyselný klinec do rakvy originálnej francúzskej značke. Bol však natoľko technicky prelomový, že aj v súčasnosti vzbudzuje obdiv nejedného technického fajnšmekra. Presne taký je nasledovník nezabudnuteľného (Fantomasovho) modelu DS, Citroën CX. Odpor vzduchu Vyznáš sa vo fyzike? Ak áno, isto ti niečo povie „súčiniteľ (koeficient) odporu vzduchu“ so skratkou cx (niekde aj Cx). Práve naň odkazuje označenie CX. Keď s ním v roku 1974 automobilka prišla, mal na vtedajšie pomery neuveriteľnú hodnotu, len 0,36. Aerodynamika veľkej novinky bola jej silnou stránkou, podobne ako aj progresívny podvozok s hydro-pneumatickým pružením schopným odfiltrovať nejednu nerovnosť, no podvozok vedel meniť aj svetlú výšku. Mnohí vtedajší novinári o ňom písali ako o systéme vďaka ktorému sa CX nad...