Ford Ranger Raptor: Zverský bad ass

Ford a emócie akosi idú k sebe. Ford je naozaj tvorcom značne podmanivých modelov pre širokú skupinu klientov. Aj keď ide o USA automobilku, mnohí ju vnímajú skôr ako nemeckú. Za veľkou mlákou si mimoriadne renomé vybudoval prevýkonovaný pick-up F-150 Raptor, nastal čas ale už aj na Európu.

Menšie svaly, viac odvahy

V krajine, ktorá stvorila „dízelgate“ si spokojne prežívajú veľké benzínové motory. Európa je v tomto smere trošku odlišná. Aj keď sa na naftové motory mnohí pozerajú cez prsty, stále ich je treba a mnohé veľkostné triedy automobilov sa bez nich nezaobídu. Ford si pre najpredávanejší európsky pick-up Ranger pripravil vskutku netradičnú, ba až ojedinelú koncepciu.

Kým konkurencia rieši pick-up-y skôr „lajfstajlovým“ smerom s veľkými naftovými V6 motormi (V6 je predsa vždy viac ako R4), Ford urobil Ranger Raptor ako poriadne drsného dravca, aj keď menším motorom. Pod prednou kapotou je osadený dvoma turbodúchadlami preplňovaný dvojliter s výkonom 157 kW a 500 Nm spriahnutý s desaťstupňovou automatickou prevodovkou. Potiaľto je to (takmer) v poriadku. Lenže Raptor je hlavne o podvozku schopnom doslova letieť terénom. Nosný rám je ešte viac vystužený, podobne ako zavesenie predných kolies. Vzadu zostala tuhá náprava vedená wattovým priamovodom. Podvozok dodal FOX (priemer piestov v tlmičoch je 46,6 mm). Vďaka masívnej konštrukcii zvládne Ranger Raptor bez problémov aj skoky v teréne.

Možnosť výberu

Ranger Raptor naviac umožňuje vodičovi vybrať si zo šiestich jazdných režimov systému Terrain Management System:

Normálny režim - zdôrazňuje komfort, úsporu paliva a jazdné vlastnosti

Športový režim - viac reaguje na jazdné situácie na cestách

Režim tráva/štrk/sneh - navrhnutý tak, aby podporil bezpečnú jazdu po šmykľavom a nerovnom teréne

Režim bahno/piesok - ladenie reakcií pohonu na optimálnu trakciu a hybnosť v hlbokých deformovateľných povrchoch, ako je voľný piesok a bahno

Režim skala – nastavenie pre nízkorýchlostné skalnaté terény, kde je kľúčová hladká ovládateľnosť

Režim Baja – nastavenie pre rýchlu jazdu po nerovných cestách a ľahkom teréne (názov je odvodený od pretekov Baja Desert Rally)

               Znie to všetko až neuveriteľne dobre. Normálne asi budem mať až mokré sny. Rád by som si niekedy v ňom vyskúšal odviazanú jazdu terénom. Normálne len tlačiť na plynový pedál, lebo kto brzdí, prehráva.

 

 


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ