Ford Ranger: Dodáva sebavedomie

Zvykol som si, že moderné autá majú často len vytvárať pocity a ilúzie, ale pri terénnych pick-upoch sa na také veci nedá hrať. Tu sa počítajú len skutočné schopnosti. A práve táto úprimnosť z nich robí moju obľúbenú kategóriu áut.

A je tu ešte jeden trend – posun od pracovných strojov k štýlovým autám na voľný čas. Ranger to presne vystihuje. Môžete si ho kúpiť v základnej výbave, taký nenápadný pre partiu chlapov v montérkach. Alebo ako vyzývavý Wildtrak so športovo tvarovaným rámom na korbe a oranžovými akcentmi v interiéri.

Aj pre rodinu?

Štvordverová kabína je celkom priestranná, na palubnej doske má miesto aj systém SYNC (tu ešte pomalá verzia 2) s navigáciou. V podstate sa tu človek cíti ako v SUV, len smerom dozadu má trochu iný výhľad.

Zaujímavo sú riešené prístroje s centrálnym rýchlomerom. Na bokoch sú dva displeje, na ktorých si môže vodič zobraziť rôzne informácie, každá strana sa ovláda vlastným krížovým ovládačom na volante. Občas je to preťukávanie a hľadanie v menu trochu zdĺhavé a odvádza to pozornosť od šoférovania. Takže si tu nastavte to, čo potrebujete a nechajte to už radšej na veky tak.

Pri využití Rangeru ako rodinného auta by som rozhodne uvažoval nad nejakým prekrytím korby, originálne príslušenstvo ponúka viacero možností. Inak však poteší osvetlenie, 12V zásuvka či masívne kotviace oká na bokoch.

Terén i diaľnica

Podvozok má klasickú konštrukciu s tuhou zadnou nápravou odpruženou listovými pružinami. Ford však urobil pri ladení skvelú prácu a aj nezaťažené auto je príjemne pokojné a dobre ovládateľné. Nemusíte sa báť ani diaľnice, Ford je okrem pruženia pripravený aj ponukou asistentov (teda aspoň v cenníku).

Do terénu si tiež treba pár vecí priplatiť, napríklad uzávierku zadného diferenciálu. Redukcia je pri päťvalcovom dieseli štandardom. Samotná priechodnosť je výborná, počítať však treba, podobne ako pri konkurenčných autách, s relatívne dlhým rázvorom. Zrejme prvou vecou, ktorú necháte kdesi na svahu, tak budú efektné stúpačky. Limitujúcim faktorom môžu byť tiež pneumatiky, prípade testovaného auta Conti CrossContact. Nie sú zlé, z pohľadu off-roadu je to však kompromis.

Naopak kompromisom rozhodne nie je naftový päťvalec s objemom 3,2 litra. Takýto agregát je už aj v medzi terénnymi pick-upmi vzácnosťou. Pri zrýchlení sa však dokáže oprieť o svoj objem a potiahnuť už od nízkych otáčok. Na opačnom konci stupnice otáčkomera už pôsobí bezducho, pri takomto aute to však neprekáža. V spojení so šesťstupňovým automatom je to pohodlná a užívateľsky príjemná kombinácia, akurát trošku smädná. Priemer 9 litrov nafty na 100 km je výsledkom snahy o úspornú jazdu. A tá nie je prioritou Fordu Ranger.


GALÉRIA - 45 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ