Ford Focus: Poriadna „lajna“

Aj páni vo Forde pochopili, že „ečka“ sa dajú točiť nielen pri luxusných autách, ale aj pri autách, ktoré (hlavne) švárne vyzerajú. Ktoré padnú do oka a zapadnúť tak hlboko, že už nikdy ich nikto nedá von. A pritom môže byť pod prednou kapotou v podstate aj nezmyselný motor. Presne taký pocit som mal z modelu Focus s ST Line (exteriérovým a interiérovým) balíkom kombinovaný s novým naftovým motorom 1,5 TDCi a dvojspojkovou prevodovku PowerShift. V podstate ide o usmievavú kombináciu, ale len pre tých, ktorí vedia aký motor slúži na pohon.

V mojich očiach je totiž ST Line doslova umelecké dielo. Nádherný červený lak, „hovadské“ zadné krídlo, čierna strecha a disky kolies. V interiéri masívne prešívanie červenou niťou, športové pedále ... Veľmi vyzývavá kombinácia. Doslova kričí „poď, osedlaj ma“! Takže idem na to. Najprv trošku o motore.

Malolitrážny klepot

Nová jednapäťka je principiálne veľmi vydarený motor. Má kultivovaný chod aj dostatok sily na svižnejšie presúvanie sa. So šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou si aj parádne rozumie. Je to jedna z tých kombinácií, ktorá síce priamo nenúti byť agresívny na plynový pedál, ale na bezcieľnu jazdu niekam sa veľmi hodí. Akurát nerozumiem tomu, prečo nemá volič prevodovky aj kulisu s manuálnym radením (nieže by som to potreboval). Manuálne sa dá radiť len „ušami“ pod volantom. Pri celkovom „sčítaní“ sa mi priemerná spotreba ustálila na hodnote 5,2 l na 100 (viac-menej mestsko-mimomestských) kilometrov.

Mmmmm ...

Ale na jednu vec ale motor nestačil a zrejme práve kvôli tomuto dôvodu by som ho nechcel (asi by som siahol aspoň po benzínovej jednapäťke s výkonom 110 kW). Tou tajomnou vecou je podvozok, ktorý je neuveriteľný. Doslova by som povedal, že je (nielen) jeden z najlepších podvozkov vo svojej triede, ale aj jeden z top podvozkov všeobecne, aké som za éru motoristického novinára kedy jazdil. Je poddajný, neuveriteľne filtruje nerovnosti aj s veľkými kolesami. Pritom sa dá v zákrutách naňho na 150 percent spoľahnúť. Dokonca aj nerovnosti v ostrých zákrutách ho nerozhodia. Vďaka nemu je „FoFo“ neskutočne užívateľské náradie. Vyslovene stvorené na radosť z jazdy. Zároveň (a našťastie) Ford nezmyselne nepodľahol dietetickej diagnóze – váži takmer 1,4 tony. Na tlmiacich hmotách sa nešetrilo. Dvere sú parádne masívne, interiér príkladne odhlučnený (žiadne otravné odvaľovanie kolies). Celkovo pôsobí veľmi hodnotným dojmom. Paráda.

Ford Focus vo výbave ST Line a je jedno s akým motorom je kus poriadne urobeného auta. Opäť sa mi potvrdilo, že Ford je neskutočný majster v tvorbe neskutočných podvozkov. Ale aj zbytok auta nie je na zahodenie. Už len nájsť dostatočne veľa kvalitných a zákrutových ciest.


GALÉRIA - 29 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ