Ford Fiesta: Vyhovie každému?

Troj- alebo päťdverový hatchback narástol o 71 mm (rázvor +4 mm) a je o 12 mm širší. Na prvý pohľad vyniknú čistejšie línie a celkovo jednoduchšie tvary. Dospelejší vzhľad dávajú Fieste tiež horizontálne usporiadané zadné svetlá. Novinka sa tiež podriadila trendu obrovských kolies, najväčší avizovaný priemer diskov je až 18 palcov.

Na výber budú štyri exteriérové balíky: športový ST Line, prémiový Titanium, luxusný Vignale a drsný Active. Ďalšími možnosťami dotvorenia vzhľadu budú kontrastná strecha a spätné zrkadlá (biele alebo čierne). Ponuku zhora uzavrie ostré ST.

Moderný interiér

Kokpit je priestrannejší a pôsobí kvalitnejším dojmom a tiež nechýba možnosť vlastného dotvorenia. Na výber sú dekoratívne prvky na stredový panel, priestor pred spolujazdcom či kľučky dverí v piatich odtieňoch zladených s exteriérom. Pri koncepte obsluhy sa Ford inšpiroval používaním tabletov, v strede tak tróni 8-palcový dotykový displej systému SYNC 3, počet tlačidiel tak klesol o polovicu. Slabšie vybavené verzie budú mať 6,5-palcový (SYNC 3) alebo 4,2-palcový displej.

Už v základnej výbave je bluetooth a dva USB konektory, CD prehrávač sa bude priplácať. Fiesta je prvým Fordom v Európe s ozvučením B&O Play od Bang & Olufsen s 10 reproduktormi vrátane subwooferu (spolu 675 W). Systém SYNC 3 podporuje prepojenie cez Apple CarPlay a Android Auto a cez SYNC App Link vie ovládať vybrané aplikácie ako napríklad Spotify aj hlasovými pokynmi.

Vzadu sľubuje Ford citeľne viac miesta i pohodlia. Väčšie piate dvere zas uľahčia nakladanie batožiny. Objem kufra je zatiaľ neznámy. Ford avizuje tiež viac odkladacích priestorov v interiéri a väčšiu schránku pred spolujazdcom.

Kompletná ponuka asistentov

Dve kamery, tri radary a tucet ultrazvukových senzorov sa starajú o to, že Fiesta sleduje celé okolie vozidla, smerom dopredu až na dĺžku 130 metrov. Z noviniek na palube spomeniem protikolízny systém s detekciou chodcov či aktívny parkovací asistent s automatickým brzdením. Fiesta sama zaparkuje pozdĺžne i kolmo. Pri cúvaní varuje pred prichádzajúcimi autami, sama si ustráži jazdný pruh a má tiež čítanie dopravných značiek či automatické diaľkové svetlá.

Plánovaný zisk piatich hviezdičiek od EuroNCAP však Ford nepostavil len na elektronike, ale aj na pevnejšej karosérii či novom tvarovaní výstuh dverí. Inovatívny je tiež blokovací jazýček bezpečnostného pásu, ktorý ma eliminovať podkĺznutie pri nehode a umožňuje odľahčiť auto od kolenných airbagov.

Stabilnejší podvozok

Výraznou zmenou je väčší rozchod kolies (+30 mm vpredu, +10 mm vzadu), predný stabilizátor a silentbloky sú tuhšie, čo by malo priniesť precíznejšie reakcie. Fiesta využíva systém smerovania krútiaceho momentu pribrzďovaním vnútorného kolesa v zákrute.

Viac komfortu na palube prinesie lepšie odhlučnenie. Medzi príjemné zmeny uvádza Ford o 13 percent väčšiu stieranú plochu predného okna či o 20 percent menšiu silu potrebnú na zatvorenie dverí. Unikátnym prvkom je výsuvný chránič hrán pri otvorení. Zaujme tiež lepší odvod dverí zo strechy.

Dva benzínové a jeden naftový agregát tvoria úvodnú ponuku. Spolu budú mať sedem výkonových verzii. Z minulosti už poznáme litrový benzínový preplňovaný EcoBoost (74, 92 a 103 kW) a diesel 1.5 TDCi (63 a 88 kW). Automatická prevodovka je k dispozícii len pre najslabší EcoBoost. Novým základom bude benzínový trojvalec 1.1 s výkonom 51 alebo 63 kW, ktorý sa na rozdiel od ostatných kombinuje len s päťstupňovou prevodovkou. Technicky ide o motor príbuzný radu EcoBoost.

 


GALÉRIA - 52 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ