Ford Fiesta ST: Trojhlavý drak

V podstate nemám nič proti trojvalcom. Až na hrkotavý zvuk a sem-tam vibrácie mi v podstate nevadia. Do niektorých modelov sa dokonca aj celkom hodia. Existuje však trieda vozidiel, ktoré si zakladajú na emóciách, nielen jazdných, ale aj optických a zvukových. Bez správneho zvuku to zrejme ani nejde. Ako raz poznamenal jeden môj novinársky kamarát, ktorý si na chvíľu (našťastie) kúpil jeden „hot“ hatch s výkonnejším naftovým motorom – jazda je ako milovanie sa s hluchonemou ženou. Zážitok by aj bol, ale žiadna spätná väzba. Zvuk nás jednoducho vťahuje do deja a neraz prináša viac zážitkov ako jazda alebo akcelerácia sama. Ford, pre mňa automobilka tvoriaca fantastické podvozky, sa rozhodol, že do „krpatej“ Fiesty hodí podobne „krpatý“ preplňovaný motor. Na tom by v súčasnosti nebolo vôbec nič divné, keby nemal len tri valce. Beriem, aj BMW i8 má obdobne koncipovaný motor, ale aj tak.

Jedine, že by ma jedna päťka vtiahla do deja svojimi dynamickými parametrami. Výrobca udáva maximálny výkon 147 kW a maximum krútiaceho momentu (až) 290 Nm. To nie sú vôbec zlé čísla. Stačí to na stovku v priebehu 6,7 sekundy. Výrobca, vedomý si zvukových „kvalít“ motora, osadil Fiestu „elektronickým vylepšením zvuku“ (ESE) a ventilom vo výfukovom potrubí (žeby sa mi predsa len trojvalcový zvuk začal páčiť?). Aspoň že sú k dispozícii až tri jazdné režimy – Normal, Sport a Track meniace charakteristiku motora, riadenia a stabilizačného systému. Taktiež aj Torque Vectoring Control, čiže pribrzďovanie vnútorného kolesa pri prejazde zákrutou.

Ešte dve pikošky. Ford ma potešil, že Fiesta ST bude dostupná aj s ozvučením od renomovaného výrobcu B&O (Bang & Olufsen!). Druhou ma ale totálne zabil. Ak sa elektronika rozhodne, že idem plynulo a nepotrebujem mať pod pravou nohou okamžite k dispozícii dvesto koní, vypne jeden valec! Srandisti ... Rýchlosť vypínania alebo zapínania je 14 milisekúnd a hodnota CO2 len 114 g/km. No a?


GALÉRIA - 10 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Vilo Malina| 02.03.2017 19:40

    Aj ked to znie akokolvek blbo, tak 3 valec spriahnuty s alektromotorom v BMW i8 ma vcelku nadchol tak snad to nebude pruser ani vo Fieste ST

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ