Focus nie je Fiesta

Štandardná cena modelu 1,6 Duratec Ti-VCT začína na krásnych 16 250 Eur. Ja som však jazdila s motorom 1,5 EcoBoost s výkonom 110 kW. Naozaj s výkonom 110 kW. Nie nepomýlila som sa. Cena modelu s takto výkonným motorom začína na 21 450 Eur. Dnes ho však viete získať s výbavou ST Line Edition za mimoriadnu cenu 19 190 Eur. V tejto výbave sa Focus ponúka s manuálnou prevodovkou. Ak sa má na cesty s Focusom „focusovať“ manželka, určite zváž príplatok 1 990 Eur za 6-stupňovú automatickú prevodovku.

Kde začať? Výkon motora hovorí sám za seba. Nie je nad pocit, keď úplne sústredene držíš volant, pričom z ostatných vozidiel sa v spätnom zrkadle stávajú len miniatúrne bodky. To všetko v šialenej rýchlosti. Keby ma namerali, tak si môžem rovno pripraviť cash na maximálnu možnú pokutu. Stálo by to však za to... Výrobca deklaruje zrýchlenie z 0 na 100 za 9,2 sekundy. K spotrebe sa vyjadrovať nebudem. Vzhľadom na môj štýl jazdy som priemerné tabuľky ďaleko prekročila (😊). Výrobca však uvádza kombinovanú spotrebu 6,1, čo je s potentnými koňmi pod kapotou uspokojivé.

Ford Focus ST LineTo je on! Môjho srdca šampión.

Na motore sa mi páčila aj jeho tichosť. Takmer bolo jedno, či som mu dávala po krížoch alebo presúvala po metroch v prehustenej premávke hlavného mesta. Interiér a výbava ST Line sú viac ako vyhovujúce, a ešte k tomu aj neskutočne krásne doladené. Veľký farebný displej na prístrojovej doske ponúka intuitívne ovládanie, ktoré zvládne každý. Aj ja (😊).

Ford Focus ST LineČo si vyberiem? Stačí len ťuk na konkrétne miesto. Jednoduché.

Medzi sedadlom spolujazdca a vodiča je dostatočný odkladací priestor na mobil a kávičku/kávičky. Veľkorysý priestor na odkladanie ponúkajú aj priestory dverí. Do kufra by ste pokojne natlačili dve mŕtvoly. Však vidíš na fotke, že som spokojná. 

Ford Focus ST LineTomu sa hovorí kufor.

Výbava ST Line je jednoducho úžasná: auto-funkcia zapnutia svetlometov, dažďový senzor + monochromatické zrkadlo, elektricky vyhrievané čelné sklo, dokonca vyhrievaný volant, parkovací asistent so snímačmi vzadu, elektrické sklápanie zrkadiel a elektricky ovládané zadné okná. Pre mňa je to viac ako dosť. Jediná malá poznámka k zadným stieračom – na ovládacej páke je úplne nenápadné tlačidlo, do ktorého som omylom ťukla.

Zapli sa mi zadné stierače. Nepršalo a napriek tomu som jazdila so zapnutými stieračmi. Akokoľvek som sa snažila v tme som nezaregistrovala tlačidlo na ovládacej páke. Sem tam som pustila ostrekovanie, aby to nevyzeralo na križovatke úplne trápne.

S Focusom som si každú jazdu poriadne užila. Nie som práve trhačka asfaltu alebo drvička zákrut či nebodaj fanúšička jazdy bokom. Som v podstate obyčajná vodička, ale aj v mojej "obyčajnosti" som Fordu Focus v mnohom podľahla. Navyše, vzhľadom na kvality podvozka, aj dosť bezpečne. Už to naozaj chce len automat, plnú nádrž a dieťa nechať manželovi (😊). 


  • focus,ford,

GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ