Filter pevných častíc: Pomocník alebo nočná mora?

U vozidiel s naftovým motorom sú od roku 2004 povinné filtre pevných častíc, ktoré by mali byť bezúdržbové a o ich pravidelné vyčistenie sa má auto postarať samo. Skutočnosť je bohužiaľ iná, ale existuje niekoľko možností, ako sami môžete predísť jeho ničeniu.

 „Každý vodič by sa mal o svoje vozidlo starať tak, aby poruchám predchádzal. Preto je pravidelná návšteva servisov dôležitá. Ešte dôležitejšie ale je, ako s vozidlom majiteľ zaobchádza a k čomu ho používa. Ak chcete jazdiť len s deťmi do školy a do práce, radšej sa dieselovým motorom vyhnite,“ povedal riaditeľ značky ProfiAuto pre ČR a SR Jindřich Krejčí. DPF sa totiž aktivuje každých 500 - 1000 km, kedy sa zdvihne teplota vo výfukovom potrubí a dôjde k tzv. vypáleniu sadzí, čo sa neustále opakuje. Majitelia dieselových vozidiel by teda mali mať vo svojom repertoári aj dlhšie trasy.

Ďalším dôležitým faktorom je používanie správnych olejov lebo motory s filtrami pevných častíc vyžadujú špeciálne oleje. Tie po spálení generujú malé množstvo popola, a tak filter neupchávajú.

Ak by chcel niekto DPF odstrániť, nie je až tak jednoduché. Odstránenie ide prakticky proti zmyslu jeho existencie a najzávažnejšie je, že je to nelegálne. Je to aj dôvod, prečo s vozidlom bez DPF neprejdete STK.


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ