Fiat 500X: Krížový doplnok

Malé? Otvorené? Väčšie? Vyššie? Pre 500vku žiadny problém. V jej prípade záleží naozaj len na chuti a predstave majiteľa. Ja som ma nasledujúcu: akurát veľké, trošku vyššie, s naftovým motorom, automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies. A do náruče mi spadol klon 500X.

Bezkľúčový prístup je vždy príjemný doplnok.Bezkľúčový prístup je vždy príjemný doplnok.

               Musím povedať, že vcelku pohľadný. Síce s pradávnou filozofiou pôvodného modelu „Cinquecento“ má pramálo spoločné, nevadí mi to.  Páči sa mi totiž to, že do relatívne malého balenia Fiat natlačil dosť slušnú výbavu a dokonca aj luxusne vyzerá. A aby pozitív nebolo málo, aj spoza volantu nie je na zahodenie. Pekne vysoký pontón, volant s mohutným vencom, hore umiestnený multimediálny displej... Švihácke až športové. Cítiť, že Taliani sú majstri vo svete dizajnu a estetiky.

Dva na deväť

               Lenže obal nie je vždy záruka absolútneho úspechu. Naftový dvojliter má dosť drsný chod, automatická prevodovka až veľmi veľa prevodov – deväť je naozaj dosť. Je mi jasné, prečo sa toľko stupňov – ekológia je neúprosná. Deväť stupňov vie zabezpečiť, že sa piesty stále ležérne prevaľujú a pritom sa 500X vcelku slušne posúva dopredu. Lenže v momente potreby rýchlej reakcie, napríklad pri začatí predbiehania, prevodovka musí nutne podradiť o viac stupňov nižšie. Ani to by nebol problém. Krátke prevody však zhltnú možný potenciál motora a predpokladaná akcelerácia sa jednoducho nedostavila. Otáčky motora len lietali bezmocne hore a dole. Preto hodnotím v tomto kontexte motor ako slabý, aj napriek jeho štandardným konkurenčným parametrom.

Je to trošku škoda, lebo agilita podvozku, aj napriek typu auta, je viac ako prekvapivá. Najmä pri prepnutí do športového režimu – otočný prepínač je za voličom prevodovky. Fiatík sa do zákrut vrhá ako keby mal za 500 napísané Abarth a nie X. Vďaka nastaveniu pohonu je dosť dlho neutrálny. Plynovým pedálom sa dá jeho stav slušne korigovať.

Fiat 500XOtočný ovládač jazdných režimov je za voličom prevodovky.

Vyzerá dobre, ale je skôr o štýle ako o logickej voľbe. Pokojne by som ho ale odporučil dámam, čo majú rady vkusné doplnky alebo pánom samotárom, čo radi autom ukazujú gracióznosť.


GALÉRIA - 13 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ