Ferrari Portofino: Nový základný model rozhodne nie je pomalý

Ku kabrioletu so sťahovacou strechou sa samozrejme hodí pomenovávanie evokujúce leto. Vstupný model California T sa však rozhodli vo Ferrari nahradiť domácim názvom Portofino, prebratým od jedného z najkrajších talianskych miest s čarovným prístavom, ktoré sa stalo v posledných rokoch synonymom pre luxus, eleganciu aj športové vyžitie. Hold tomuto mestu dáva uvádzacia červená farba Rosso Portofino na fotografiách.

V porovnaní s predchodcom má karoséria vyššiu torznú tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť. Ta bude rozdelená v pomere 46 : 54. S dĺžkou 4 586 mm, šírkou 1 938 mm a výškou 1 318 mm je Portofino dlhšie, širšie a nižšie ako California T. Motor je v podstate ten istý, teda 3,9-litrový preplňovaný V8. Dostal však množstvo modifikácií, ako napríklad iné piesty, ojnice, zmenený nasávací systém, výfukové zvody aj odlišnú riadiacu elektroniku. Zvýšením efektivity dosiahol výrobca nárast výkonu na 441 kW (600 koní), krútiaci moment vrcholí hodnotou 760 Nm.

Parametre motora stačia autu na to, aby vystrelilo z miesta na 100 km/h za 3,5 sekundy, najvyššia rýchlosť má byť viac ako 320 km/h. Ferrari Portofino dostane na zadnú nápravu tretiu generáciu elektronického diferenciálu E-Diff3 a dopredu elektrický posilňovač riadenia, vďaka ktorému sa o 7 percent zmenšil prevod riadenia na ešte rýchlejšie reakcie. Adaptívne tlmiče majú zase priniesť menej náklonov karosérie a lepšie tlmenie nerovností.

Nezabudlo sa ani na komfort na palube, kde nájdete 10,2-palcový displej info-zábavného systému, novú klimatizáciu pre viac pohodlia s otvorenou aj zatvorenou strechou, či sedadlá nastaviteľné elektricky v 18 smeroch. Všetci pasažieri určite ocenia aj nový veterný deflektor znižujúci tok vzduchu v kabíne až o 30 percent, ktorý súčasne redukuje aerodynamický hluk, takže sa dá lepšie sústrediť na zvuk motora. Oficiálne premiéra pre verejnosť bude na autosalóne vo Frankfurte.


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ