F1: Kompletná desiatka odhalená!

Mnohí označujú tohtoročnú zmenu pravidiel za jednu z najradikálnejších v histórii. Svojim konceptom je však jedinečná, pretože po dlhom čase má monoposty zrýchliť a nie spomaliť ako doteraz. Postará sa o to aerodynamika a pneumatiky.

Aj keď sa predpisy pre motory v podstate nemenili, všetci štyria výrobcovia avizujú veľké posuny. Renault a Honda postavili úplne nové agregáty, Ferrari a Mercedes stavili na evolúciu. Podstatné je tiež, že sa zrušil systém žetónov a nastupuje voľný vývoj, sprísnili sa však predpisy o palive. Jazdci majú na sezónu už len po štyri pohonné jednotky.

Zmeny v aerodynamike

O 25 percent širšie pneumatiky, maximálna šírka šasi až 2 metra (+200 mm), výrazne zmenené predné aj zadné krídlo či opäť povolené aerodynamické prvky na bočniciach. Toto všetko znamená výrazne lepšiu priľnavosť auta (mechanickú aj aerodynamickú) a tak sa môžeme tešiť na výrazné zrýchlenie. Prvý odhad bol o 5 sekúnd na kolo, existujú však už aj presnejšie simulácie.

Napríklad podľa tímu Haas by sa zákruta číslo 3 v Barcelone mala jazdiť až o 30 km/h rýchlejšie a celkový podiel jazdy na plný plyn na tomto okruhu by sa mal zvýšiť z 50 na 70 percent. Na druhej strane Toro Rosso pripomína, že zrýchlenie monopostov sa nedá paušalizovať a bude závislé od profilu jednotlivých okruhov. Celkovo sa dá očakávať, že autá budú výrazne rýchlejšie v zákrutách, jednotlivé okruhy už dostali aj varovanie od FIA, aby rozšírili únikové zóny. Na druhej strane najvyššie rýchlosti sa zrejme veľmi zvyšovať nebudú.

Celkovo sú trendy v dizajne tri: veľká plutva na kryte motora na stabilizovanie prúdenia pred zadným krídlom, maximálne zoštíhlené a vytvarované bočnice, čo môže predstavovať riziko pre chladenie, a nápadná špička nosa.

Prehľad tímov

Mercedes-AMG Petronas Motorsport
(Mercedes-AMG W08 EQ Power+ – Mercedes-AMG M08 EQ Power+)
#44 Lewis Hamilton / #77 Valtteri Bottas

Mercedes-AMG W08 EQ Power+Mercedes-AMG W08 EQ Power+ Mercedes

Red Bull Racing
(Red Bull RB13 – TAG Heuer)
#3 Daniel Ricciardo / #33 Max Verstappen

Red Bull RB13Red Bull RB13 Red Bull

Scuderia Ferrari
(Ferrari SF70H – Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel / #7 Kimi Räikkönen

Ferrari SF70HFerrari SF70H Ferrari

Sahara Force India F1 Team
(Force India VJM10 – Mercedes-AMG M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez / #31 Esteban Ocon

Force India VJM10Force India VJM10 Force India

Williams Martini Racing
(Williams FW40 – Mercedes-AMG M08 EQ Power+)
#18 Lance Stroll / #19 Felipe Massa

Williams FW40Williams FW40 Williams

McLaren Honda Formula 1 Team
(McLaren MCL32 – Honda RA167H)
#2 Stoffel Vandoorne / #14 Fernando Alonso

McLaren-Honda MCL32McLaren-Honda MCL32 McLaren

Scuderia Toro Rosso
(Toro Rosso STR12 – Renault R.E.17)
#26 Daniil Kvjat / #55 Carlos Sainz Jr.

Toro Rosso STR12Toro Rosso STR12 Red Bull

Haas F1 Team
(Haas VF-17 – Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean / #20 Kevin Magnussen

Haas VF-17Haas VF-17 Haas

Renault Sport Formula One Team
(Renault R.S.17 – Renault R.E.17)
#27 Nico Hülkenberg / #30 Jolyon Palmer

Renault R.S.17Renault R.S.17 Renault Sport

Sauber F1 Team
(Sauber C36 – Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson / #94 Pascal Wehrlein

Sauber C36Sauber C36 Sauber

A čo sa stalo s jedenástym? Manor Racing MRT skrachoval.

Kedy sa jazdí?

Pred sezónou sú naplánované dve štvordňové kolektívne testovania na okruhu Catalunya v Barcelone. Prvé bude od 27. februára do 2. marca, druhé od 7. do 10. marca. Počas testovania si Pirelli vyžiadalo jeden deň jazdenia na vode. Ak nebude pršať, tak na štvrtý deň bude okruh umelo zavlažený. Tímy môžu testovať len s jedným autom, piloti však limitovaní nie sú a tak uvidíme v akcii aj niektorých rezervných jazdcov. Okrem oficiálneho testovania majú tímy pred sezónou k dispozícii ešte 100 km počas jedného natáčacieho dňa. Väčšina už túto možnosť využila. Prvé preteky sú na programe 26. marca tradične v Austrálii.


GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ