F1: Fred Vasseur skončil v Renaulte

Vo februári 2016 oznámil Renault svoj veľký návrat do F1 a predstavil nový tím. Jeho šéfom sa stal Frédéric Vasseur, ktorý vybudoval úspešný tím ART Grand Prix (GP2, formula 3, DTM,...). Po 11 mesiacoch ho však na základe ústnej dohody opúšťa.

Podľa tímu si chcú obe strany zachovať dobré vzťahy a očakávajú, že v budúcnosti by mohli v nejakej forme spolupracovať. Renault ďalej povedú jeho prezident Jérôme Stoll a výkonný riaditeľ Cyril Abiteboul. Podľa druhého spomenutého však Renault neplánuje Vasseura nahradiť. Viac sa zrejme dozvieme pri predstavení nového monopostu, ktoré je avizované na 21. februára.

Pre Motorsport.com Vasseur povedal, že dôvodom boli rozdielne názory členov manažmentu na smerovanie tímu v F1. A ak by táto situácia pokračovala, zrejme by mala negatívny vplyv na šance Renaultu v F1. „Keď chcete dosahovať výsledky v F1, musíte mať jedného vodcu v tíme a jeden smer. Keď máte dve rozličné vízie, potom je výsledkom, že tím vo vnútri pracuje pomaly.“

„Zobral som si pár týždňov voľno a rozhodol som sa v prvom januárovom týždni. Je lepšie skončiť teraz,“ komentoval Vasseur pre Motorsport.com. „Je tu trochu frustrácie, ale mám celkovo pozitívny pocit, že spolu sme odviedli dobrú prácu v niektorých oblastiach ako získanie nových ľudí, reštrukturalizácia spoločnosti a tiež v traťových operáciách. Veľmi sme sa zlepšili počas uplynulej sezóny a viacero dobrých inžinierov príde v najbližších týždňoch a mesiacoch... Je to frustrujúce ako keď staviate základy domu a prestanete po prvom metri. Ale je to v poriadku, tak som sa rozhodol.“

Vasseur tiež načrtol, že reálnym plánom Renaultu bolo posunúť sa do prvej polovice poľa (v 2016 získal tím iba 8 bodov, čo stačilo len na deviate miesto v celkovom hodnotení MS F1). „Cieľom je byť v top 5,“ povedal. „To je realistické, pretože základy sú teraz pevné. Prichádzajú noví ľudia s dobrými skúsenosťami a toto bude prvé auto navrhnuté pre motor Renault. A motor sa takisto zlepšil. Všetko je na správnej ceste.“

Renault po sezóne 2015 oznámil kúpu tímu Lotus od finančnej skupiny Genii Capital (má stále minoritný podiel). Pritom išlo o ten istý tím z Enstone, ktorý Renault už v rokoch 2002 – 2011 vlastnil a ďalej mu dodával motory. Lotus však práve v tom roku prešiel na motory Mercedes a plánoval s nimi pokračovať. Renault pritom nemal čas na vývoj nového šasi, RS16 bol teda veľkým kompromisom. Okrem svojho tímu dodáva Renault motory aj pre Red Bull pod označením TAG Heuer. Rakúsky tím predĺžil pôvodne ročný kontrakt a pridal k nemu aj svoj sesterský tím Toro Rosso, ktorý by mal mať motory pod hlavičkou iného sponzora.


  • f1,renault,

GALÉRIA - 1 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ