F1: Čo sme sa dozvedeli z prvého testovania?

McLaren v pondelok neprešiel poriadne ani jedno kolo a Alonso už hlásil problém. Nakoniec v prvý deň najazdil najmenej, pretože problém bol ťažko prístupný v olejovom systéme. Problémy s motormi pokračovali aj počas druhého dňa, kedy sa trápil nováčik Vandoorne. Ďalšie dva dni už McLaren vcelku využil, časmi však nezaujal.

Problémy so spoľahlivosťou má aj Renault. Motor v Toro Rosso zlyhal ešte počas filmovačky, Red Bull stál v pondelok dvakrát. Na vine bola vraj elektronika. Toro Rosso potom menilo motory ako bežiacom páse, čím svojich pilotov pripravilo o veľa kôl. Na druhej strane Red Bull bol veľmi nenápadný a preto sa očakáva, čo prinesie na budúci týždeň. Trápil sa aj továrenský tím Renault.

Boli aj rany

Prvú nehodu sezóny zaznamenal Kevin Magnussen, ktorý v desiatej zákrute okruhu v Barcelone šuchol so svojim Haasom bariéru. Práve Magnussen povedal, že nové autá by viac mali vyhovovať jeho štýlu, po nehode však priznal, že ešte nenašiel limit. Haas mohol popoludní pokračovať. Počas prvého testovania však oboch pilotov trápili brzdy.

Williams na druhý deň dopadol horšie. Stroll síce iba zaparkoval v štrku, poškodenie monopostu však bolo priveľké na to, aby tím mohol pokračovať. A keď Stroll na tretí deň opäť havaroval, Williams sa rovno zbalil domov a štvrtý deň na mokrom povrchu vynechal.

Najrýchlejšie časy predviedli Mercedes a Ferrari, ktoré sa dostali na úroveň sezóny 2009 s fúkanými difúzormi. Hovorí sa však, že Mercedes v záujme spoľahlivosti jazdil v konzervatívnom režime. Posledný deň vynechal Mercedes takmer úplne, oficiálne pre problémy s elektrikou.

Celkové tendencie

Prvé jazdy naznačujú, že v F1 by sa mohlo menej predbiehať. Autá sú totiž opäť viac háklivé na aerodynamiku a tak je ťažšie udržať sa za súperom najmä v rýchlych zákrutách. Nuž, uvidíme.

Zaujímavé bude tiež sledovať situáciu okolo aktívnych podvozkov. Tie sú síce zakázané, tímy však hľadajú cesty. Z minulosti stačí spomenúť dvojhmotové tlmiče či prepojené tlmiče (tzv. FRIC). Kým Mercedes, Red Bull či McLaren veria, že ich systémy sú legálne, Ferrari a Force India už chystajú protesty. Tímy sú však za to, aby bolo od roku 2018 aktívne zavesenie povolené. Stabilná svetlá výška je dôležitá na optimálne fungovanie aerodynamiky podvozka.

FIA ešte počas testovania vydala usmernenie, čo je ešte prípustné. Následne sa pustila do kontroly a vraj jeden tím bude svoje odpruženie upravovať. Podrobnosti sa asi tak ľahko nedozvieme, nový športový šéf F1 Ross Brawn však nadšený nie je. Podľa neho ide totiž o zbytočné vyhadzovanie peňazí na mieste, ktoré nikto nevidí.

Christian Horner z Red Bullu povedal, že chcel presadiť zákaz plutiev v pravidlách, pretože sú neestetické. Bude sa však musieť s nimi zmieriť, pretože ich skúšali všetci. Dokonca aj Mercedes, ktorý plutvu rozšíril o chladiaci otvor. Avšak ani jeho nápad s T-krídlom nezostal bez pozornosti. Skúšalo ho Ferrari, Williams podobne ako samotný Mercedes v dvojitej verzii.

Na mokre

Test nových pneumatík Pirelli na vodu sa nestretol so zvlášť pozitívnym ohlasom. Okruh vydržal mokrý len nejakú hodinu a viacerí piloti sa vyjadrili, že to bolo málo na to, čo sa môže vyskytnúť v pretekoch.

Talianska gumáreň zásadne upravila konštrukciu pneumatík na vodu. Či už gumy do dažďa alebo prechodné, oboje majú zlepšený odvod vody o cca 30 resp. 15 percent. Treba však pripomenúť, že širšie obutie je na vode kontraproduktívne. Pirelli navyše sľubuje, že v apríli príde s ešte lepšou špecifikáciou.


GALÉRIA - 43 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ