F1: Čo sme sa dozvedeli z druhého testovania?

Mercedes by sa tento rok mohol obávať o svoje pozície. Bottas i Hamilton síce jazdili rýchle časy, no tím priznal, že nie všetko funguje na sto percent. Hamilton ešte nedokázal dostať z nového auta maximum a ak mu utečie úvod sezóny, bude sa to ťažko doháňať.

Naopak veľkú silu cítiť z Ferrari. Aj keď si Kimi do programu neplánovane zaradil crash-test, dá sa povedať, že Maranello je aktuálne najspokojnejšie. Uvidíme, do akej miery bude pravdou Hamiltonove podozrenie, že Ferrari len blafuje.

Jediným, kto dokáže ešte vpredu zamiešať karty, bude Red Bull. Hoci ho ešte pri motore Renault trápi elektrika, ako jediný sa rýchlosťou dokáže držať Mercedesu a Ferrari. Celkovo sa odhaduje, že táto top trojka bude mať pred zvyškom poľa viac ako sekundový náskok. Pre ostatných sedem tímov je to zdrvujúci odkaz.

Najmä pre Force Indiu a Renault, ktoré zatiaľ zaostali za očakávaniami. Či to bol Perez alebo Hülkenberg, v slovách oboch pilotov znela ľahká beznádej kombinovaná s prosbou o zlepšenie. Checo má síce pravdu, že nerozhoduje, kde ste v Barcelone, ale kde ste v Abu Dhabí. Ale zázraky na počkanie a nemožné do troch dní nepredviedli ani bohatšie tímy.

A teraz z opačného konca: https://hasmclarenbrokendown.com/ A keď to Alonso zaklincoval tým, že Honda nemá výkon ani spoľahlivosť. Na najvyššej rýchlosti chýba McLarenu asi 30 km/h, výmeny motora boli na dennom poriadku. Na sezónu majú pritom piloti už len štyri pohonné jednotky.

Keď som už pri predpisoch, FIA vydala jemné úpravy v predpisoch, ktoré sa okrem iného týkajú aj štartovania. Pri rozjazde musí pilot ovládať spojku manuálne, avšak páčka má teraz lineárny priebeh a definované rozpätie pohybu. Minulý rok stačilo povoliť len o nejakých 10 percent, potom už bolo mapovanie na rovnú čiaru, teraz musí pilot nájsť bod záberu. Ideálny štart tak bude poriadnou utópiou.

Keď som už pri pilotoch, Pascal Wehrlein sa konečne dostal do nejakej formy a mohol sa posadiť za volant. Absencia z prvého testovania mu však v úvode sezóny určite bude chýbať. Na druhej strane Sauber s minuloročným motorom Ferrari k favoritom rozhodne nepatrí.

Trápenie zrejme čaká aj ďalší tím s motorom Ferrari – Haas. Jeho problémy z brzdami sa zrejme podarí vyriešiť až zmenou dodávateľa. V Bahrajne bude testovať Carbone Industrie, medzitým sa však pokúsi nájsť riešenie v spolupráci s Brembom. Zaujímavé je, že sťažnosti prichádzali len od Romaina Grosjeana, Kevin Magnussen bol spokojný.

A na záver ešte nejaké štatistiky (vďaka, motorsport.com).

Tím: najazdených km/najlepší čas

Mercedes: 5 102/1:19,310 (Bottas)
Ferrari: 4 450/1:18,643 (Räikkönen)
Williams: 3 724/1:19,420 (Massa)
Sauber: 3 668/1:21,670 (Ericsson)
Force India: 3 654/1:20,116 (Perez)
Haas: 3 328/1:20,504 (Magnussen)
Red Bull: 3 184/1:19,438 (Verstappen)
Renault: 2 779/1:19,885 (Hülkenberg)
Toro Rosso: 2 719/1:19,837 (Sainz)
McLaren:1 978/1:21,348 (Vandoorne)

Z tohto ani poriadne nevidno, v akom kýbli je Honda. Pri kumulovaných štatistikách podľa výrobcov motorov najazdil Mercedes šesťkrát viac a Renault štyrikrát viac.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ