Euro NCAP: Väčšie auto sa zdá byť bezpečnejšie

Škoda Kodiaq

SUV od Škody s koncernovým know-how a technológiami nemohlo skončiť inak ako s plným počtom hviezdičiek. Pri nárazových skúškach vykonávaných s verziou 2.0 TDI vo výbave Ambition zostala karoséria automobilu stabilná a poskytla posádke dostatočnú ochranu posádky bez väčšieho zaváhania, s výnimkou horšej ochrany krku 10-ročných detí pri čelnom náraze. S dobre fungujúcim a sériovo montovaným systémom núdzového brzdenia tak mal Kodiaq zarobené na slušný úspech.

Mini Countryman

Päť hviezd od komisárov Euro NCAP získalo aj Mini Countryman druhej generácie, ktorý takisto poskytuje dobrú pasívnu ochranu dospelej aj detskej posádky pred nárazom v stabilnom priestore a v žiadnom z nárazov nedostal za ochranu pasažierov hodnotenie horšie ako „medzné“. Pri ochrane chodcov nepomohla ani aktívna vystreľovacia kapota, ani príplatkový systém detekcie, ktorý nebol pri hodnotení braný do úvahy. Body preto Coutryman stratil za ohrozenie panvy chodcov aj za asistenčné systémy.

Nissan Micra

Na hodnotenie bezpečnosti Nissanu Micra už mala absencia asistenčných systémov väčší vplyv, bez príplatkovej detekcie chodcov a stráženia jazdného pruhu už malé auto na plný počet hviezd nedosiahlo. S balíkom Safety Pack si však odniesla Micra päť hviezd, poskytuje totiž dobrú ochranu ako chodcom, tak detskej posádke a dospelým pasažierom vpredu. Zadným pasažierom hrozí pri čelnom náraze podkĺznutie pod pás a pri náraze zozadu zranenie krčnej chrbtice.

Suzuki Swift

Aj Suzuki Swift má dve hodnotenia podľa bezpečnostných asistenčných systémov, ale ani jedno z nich neskončilo s piatimi hviezdami. Štandardná verzia dostala iba tri hviezdy, s príplatkovými asistenčnými systémami si Swift o jednu polepšil. Napriek tomu sa nedá povedať, že by Swift v pasívnej ochrane posádky výraznejšie pochybil. V žiadnej kategórii nedostal vyslovene zlé hodnotenie a kabína zostala pri všetkých nárazoch stabilná a dobre chrániaca dospelých pasažierov. Horšie hodnotenie má na svedomí slabšia ochrana detí pri náraze s malým prekrytím a elektronická výbava, dostupná iba za príplatok.

Ako hodnotí Euro NCAP?

Samotné nárazové testy sa na hodnotení podieľajú iba čiastočne. Z celkového počtu bodov pripadá 40 percent na ochranu dospelej posádky a 20 percent na ochranu detí, ochranu chodcov a asistenčné systémy. Z tých sa najviac cení autonómne brzdenie, ideálne ak je montované sériovo a dokáže detegovať aj chodcov. Ak má auto možnosť zlepšenia bezpečnosti oproti štandardu príplatkovou výbavou, môže ísť na test aj s tou a dostať tak dvojité hodnotenie. Podmienkou pre zisk piatich hviezdičiek je zisk minimálne 80 % za ochranu dospelých, 75 % za ochranu detí, 60 % za ochranu chodcov a 50 % za asistenčné systémy.


GALÉRIA - 15 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ