Euro NCAP: Takmer podľa očakávaní

Volkswagen Arteon

Elegantná nemecká limuzína dosiahol v najnovšej sérii crash testov jedno z najlepších hodnotení aj po bodovej stránke. Okrem vynikajúcej ochrany dospelej aj detskej posádky je bezpečný aj voči chodcom. Má systém na ich detekciu aj autonómne brzdenie, v najhoršom pristanú na aktívnej vystreľovacej kapote. Vďaka tomu má Arteon historicky najlepší výsledok za ochranu chodcov.

Opel Insignia

Tak ako prvá, aj druhá generácia Insignie dosiahla dobré výsledky ochrany posádky auta. Výrazný posun zaznamenala ostro sledovaná kategória ochrany chodcov, ktorú Opel vylepšil aktívnou kapotou vrátane detekcie chodcov a autonómnym brzdením pred nimi. Body stratila Insignia za asistenčné systémy, ktorých ponuka síce nie je chudobná, ale v sériovej výbave chýba pripomínač zapnutia bezpečnostných pásov. Menšie nedostatky nezmenili nič na tom, že Insignia dostala päť hviezd.

SEAT Ibiza

Tretí krát po sebe má Ibiza plný počet hviezdičiek za bezpečnosť posádky pri všetkých skúšaných spôsoboch nárazu. Napriek tomu by bolo čo zlepšiť, malý SEAT má rezervy hlavne pri ochrane detských pasažierov: ohrozený je hrudník a krk 6-ročných detí pri náraze s čiastočným prekrytím, rovnako ako hrudník 10-rpčných pri bočnom náraze. Aj so slabšou sériovou ponukou bezpečnostných systémov je však výsledok vynikajúci.

Alfa Romeo Stelvio

Prvé SUV je veľkou nádejou talianskej značky, zlyhanie pri bezpečnosti si tak Alfa Romeo nemohla dovoliť. A ani k nemu nedošlo, Stelvio si odnieslo plný počet hviezdičiek. Auto poskytlo dobrú ochranu dospelej posádke pri všetkých typoch nárazov, ako aj dobre fungujúcich bezpečnostných asistentov. Slabšie dopadla ochrana krčnej chrbtice 10-ročných detí pri náraze so 40 percentným prekrytím, ako aj chodcov, kolidujúcich s A-stĺpikmi.

Hyundai i30

Kórejský hatchback z Česka sa výrazne posunul vo všetkých smeroch, bezpečnosť nevynímajúc. Ochrana dospelej posádky je všeobecne na dobrej úrovni, hoci na figurínach namerali inžinieri medzné hodnoty ochrany hrudníka pri bočnom náraze a spodných partií vodiča a spolujazdca pri zrážke s malým prekrytím. Hyundai i30 dobre dopadol aj pri ochrane detí a chodcov, hoci ich detekcia je za príplatok. Zisk maximálneho počtu hviezd to napriek tomu neohrozilo.

Honda Civic

To nebol prípad Hondy Civic, ktorá síce poskytuje relatívne dobrú ochranu dospelej posádke s výnimkou hrudníka zadného pasažiera pri čelnom náraze, ale vo viacerých kategóriách stratila toľko, že vo výsledku dosiahla iba hodnotenie štyrmi hviezdami. Kritiky sa dočkala hlavne za ochranu detí pri čelnom a bočnom náraze, z biedy už auto nevytrhla ani dobrá štandardná bezpečnostná výbava, za ktorú dostal Civic v tomto kole testov najviac bodov zo všetkých.

Ford Mustang

Na začiatku roka skončil Mustang v testoch Euro NCAP trochu fiaskom, keď získal iba dve hviezdičky. Automobilka s tým nebola určite spokojná a vykonala asi všetky možné úpravy, ktoré boli možné. Od airbagov po asistenčné systémy, ktorých ponuka v sériovej výbave bude vo faceliftovanej verzii bohatšia, vrátane detekcie chodcov. Zmeny sa prejavili samozrejme pozitívne a Mustang získal o hviezdičku viac, teda presne tri. Napriek tomu treba pripomenúť, že prední pasažieri sú v bezpečí, horšie je to hlavne vzadu, kto by sa tam však vozil?


GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ