EuroNCAP: Päť hviezd nie je pre každého

Fiat 500

Na malom Fiate sa prejavil vysoký vek konštrukcie automobilu. Kým pri uvedení v roku 2007 získala „päťstovka“ ešte podľa starých pravidiel päť hviezd za ochranu dospelých, tri za ochranu detí a dve hviezdy za ochranu chodcov, tentokrát dostalo auto za bezpečnosť iba tri hviezdy a nič na tom nedokázal zmeniť ani facelift. Slabé hodnotenie dostal nielen za ochranu dospelej posádky predovšetkým pri náraze celou prednou časťou, lepšie dopadol pri 40% prekrytí, celkovo to však žiadna sláva nebola. Ešte horšie dopadol pri ochrane chodcov a predovšetkým detí, pre ktoré auto neposkytuje dostatočné možnosti umiestnenia sedačky. Nízke hodnotenie za absenciu asistenčných systémov potom zlý výsledok iba potvrdilo.

Ford Ka+

Podobne nelichotivo skončil v nárazovom teste aj Ford Ka+. Náraz so 40% prekrytím ešte ako-tak ustál, kontakt bariéry a celej prednej časti auta však ukázal nedostatočnú ochranu hrudníka a slabú ochranu hlavy, ako aj ohrozenie pasažierov vzadu. Oveľa lepšie si malé auto počínalo pri bočnom náraze na stĺp aj náraze zozadu, pri ktorom poskytli sedadlá dobrú ochranu krčnej chrbtice. Deti chráni malý Ford podpriemerne, problémom bolo okrem iného podkĺznutie pod bezpečnostný pás. Lacná a chudobná výbava znamenala samozrejme zlý výsledok aj za asistenčné systémy. Po tragickom výsledku Fordu Mustang, ktorý dostal za nárazovú skúšku začiatkom roka iba dve hviezdy tak Ford opäť svojou bezpečnosťou neoslnil.

Citroën C3

Do tretice sa proti múru vybral malý Citroen vyrábaný v Trnave. Oproti predchádzajúcim dvom adeptom dopadol lepšie, celkový výsledok ohodnotený štyrmi hviezdami nie je úplná hanba. Chodcov ohrozuje C3 tuhými A-stĺpikmi lepšie zabodovala hlavne asistenčnými systémami, medzi ktorými je upozornenie na opustenie jazdného pruhu. Keby bolo vo výbave autonómne núdzové brzdenie pred prekážkou, dosiahol by ešte lepší výsledok. Za ochranu detí dostal dokonca lepšie hodnotenie ako napríklad Toyota C-HR a Land Rover Discovery, teda oveľa väčšie autá, testované v rovnakom období.

Toyota C-HR

Spomedzi SUV testovaných v tomto kole zabodovala Toyota C-HR za ochranu dospelých cestujúcich, ktorou prekonala aj dve zvyšné SUV v tomto prehľade. Aj v ostatných sledovaných parametroch dostala veľmi slušné hodnotenie, pod ktoré sa podpísala bohatá bezpečnostná výbava aj dobrá fyzická ochrana dospelej posádky, ktorá v tomto kole testov skončila na najvyššej priečke. Výsledok tak nemohol skončiť inak ako plných päť hviezd.

Audi Q5

O triedu vyššie sa proti bariére vybrala druhá generácia Audi Q5. V Ingolstadte si samozrejme nechceli dovoliť žiadne zaváhania a automobil očakávania tvorcov určite naplnil, z testu si odniesol päť hviezd. Slabší výsledok zaznamenal za ochranu hrudníka dospelých a za asistenčné systémy. Sledovanie jazdných pruhov totiž nemá v štandardnej výbave a núdzové automatické brzdenie nie vždy fungovalo ideálne.

Land Rover Discovery

Dobrá štrukturálna ochrana posádky aj bohatá základná bezpečnostná výbava vyniesli päť hviezdičiek aj najväčšiemu zástupcovi automobilov v tomto kole nárazových testov. Body stratil hlavne za väčší tlak na vodiča spôsobený airbagom pri čelnom náraze. Naopak, získal za ochranu chodcov, ktorých dokáže auto rozpoznať a v prípade hroziacej kolízie začne samo brzdiť.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ