Eagle Spyder GT: Sen do garáže

Angličania sú blázni do áut. V ich rukách síce už nie je žiadna väčšia tradičná automobilka, no v krajine je neúrekom rôznych malých značiek (napr. Ariel Motor) a v každej druhej dedine je nejaký okruh. Medzi malé patrí aj Eagle, zaoberajúci sa ručnou stavbou moderných modelov Jaguar E-Type. Posledný produkt sa volá Spyder GT nadväzujúci na Eagle Speedster.

Do každého počasia

Najväčším rozdielom medzi oboma modelmi je použitie plátennej strechy – Speedster je bez akejkoľvek strechy. Model GT tak otvára úplne nové jazdné možnosti. Doslova za každého počasia (aj keď si myslím, že do zimy ho ťahať nikto nebude). V hliníkovom ráme je ukrytý neuveriteľný motor. Radový šesťvalec s hliníkovým blokom má objem 4,7 litra. Ak však čakáte parametre, z ktorých spadnete rovno na hlavu, trošku vás zarmútim. Keďže ide o jazdne a zážitkovo puritánske auto, prípravu zmesi majú na starosti dva trojité karburátory (!!!) – neviem, ako by som s týmto autom prešiel cez emisnú kontrolu, ale za reakcie bez elektronickej kontroly by to za risk isto stálo. Šestica piestov preto (alebo napriek tomu) zo seba vydoluje 246 kW, no až 460 Nm. Čo pri hmotnosti auta len 1 029 kg (opäť musím dať !, inak to nejde) sú viac ako dostatočné parametre aj na svižnejšie jazdenie. Na nízkej hmotnosti má zásluhu masívne použitie hliníka. Okrem rámu, bloku motora je aj prevodovka hliníková a niektoré komponenty sú z horčíka.

Ručná výroba

Ozajstný punc exkluzivity (a aj nutného siahnutia hlboko, hlboko, ozaj hlboko do peňaženky) dodáva kompletne ručná výroba. Na zákazku sú vyrábané aj interiérové prvky – špšcialitou značky je úplne skrytá páka ručnej brzdy.

 

Technické údaje

Motor: 4,7 l R6

Príprava paliva: Dva trojité karburátory SU

Maximálny výkon: 246 kW pri otáčkach 4 800 min-1

Maximálny krútiaci moment: 460 Nm pri otáčkach 3 600 min-1

Prenos sily: Päťstupňová manuálna, pohon kolies zadnej nápravy, diferenciál so zvýšenou svornosťou

Predná náprava: dvojité trojuholníkové zavesenie, tlmiče Öhlins

Zadná náprava: dvojité lichobežníkové zavesenie, nastaviteľné tlmiče Öhlins

Brzdy: AP Racing, 315 mm vpredu, 280 mm vzadu

Pneumatiky: 225/55 R16 vpredu, 235/60 R16 vzadu

Hmotnosť: 1 029 kg

Akcelerácia 0 – 100 km/h: cca 5 s

Vonkajšie rozmery: 4 260 x 1 740 x 1 105 mm

Cena: v prepočte viac ako 800 000 €


GALÉRIA - 10 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ