Dodge Challenger SRT Demon: Predné na okrasu

Asi takto: zatlačíte tam plný plyn, 1 044 Nm sa vám pokúsi odtrhnúť hlavu, po 2,5 sekundách prášite „stovkou“ a niekde medzi tým sa predná náprava odlepí až do 90 centimetrov od zeme. Americká National Hot Rod Association mu odmerala 9,65 sekundy na štvrť míle (cca 400 m) a 225 km/h, čo sú najlepšie hodnoty pre sériové auto. To je jednoducho tak strelené, že sa mi až nechce veriť, že naplánovali ročnú produkciu 3 000 kusov pre USA a ešte 300 pre Kanadu.

Demona poháňa mechanickým kompresorom prifúknutý osemvalec 6.2 HEMI s výkonom 618 kW (840 k), ktorý vychádza z motora pre Hellcat spred dvoch rokov. K zaujímavým riešeniam patrí chladenie v medzichladiči s pomocou klimatizačného okruhu, samostatný chladiaci okruh na kompresor (spína sa po šprinte) či tri nasávacie otvory (kapota, svetlo a na boku), ktoré za minútu natiahnu 32 500 litrov vzduchu. Motor je z výroby nastavený na štandardný americký 91-oktánový benzín, prídavná riadiaca jednotka, ktorú majiteľ dostane v rámci Demon Crate, však upraví nastavenie na oktánové číslo 100+

Priamy prenos

Známy osemstupňový automat od ZF dostal zopár vylepšení, aby ho ten divoch neroztrhal. Špecialitou je TransBrake, ktorá do 2 350 uzamkne výstupný hriadeľ a sila motora tak nepretláča brzdy. Na povel páčky pod volantom sa auto uvoľní, podľa Dodge je tak reakčný čas lepší až o 30 percent v porovnaní s uvoľnením brzdového pedálu. Ešte je tu aj Torque Reserve, čiže elektronika, ktorá nad 950 otáčkami predpumpuje kompresor a upraví nastavenie motora tak, že pri štarte je k dispozícii o 120 percent viac krútiaceho momentu. A nechýba ani line lock na predhriatie pneumatík burn-outom.

A ešte je tu elektronika, takže celé predvádzanie sa na štvrťmíľových šprintoch zvládne aj babka-demokratka. Čiže pedále môžete tlačiť ako kapustu do suda, elektronika si tu zariadi tak, aby špeciálne pneumatiky Nitto s rozmerom 315/40 R18 všetko s prehľadom zvládli. Čarovné nastavenie sa volá Drag Mode a zmení tiež parametre adaptívnych tlmičov Bilstein tak, aby sa pri akcelerácii tiaž ľahšie preniesla dozadu. Navyše si predok môžete odľahčiť párom uzučkých koliesok z Demon Crate.

Dodge celkovo poňal odľahčovanie vážne a z auta vyhádzali asi 90 kg zbytočností typu sedadlo spolujazdca, zadné sedadlá, audiosystém, nejaké tie koberce a tiež tlmiace materiály. Sedenie aj koberce si však môžete doplatiť, pre pozérov je tu aj 900-wattový audiosystém Harman či strešné okno. Velebnosti...

A dá sa s tým jazdiť aj normálne? Majiteľ dostane dva kľúče: červený na plný výkon a čierny s limitom 500 koní. Okrem toho je tu Eco režim na utlmenie prevodovky a režim Valet, ktorý zníži maximálne otáčky zo 6 500 na 4 000.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ