Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Aj keď už ide o staršieho pána, narodil sa v roku 1936, myšlienka pretekárskeho vozidla určeného do bežnej premávky sa v jeho hlave zrodila v roku 2015. Nič krajšie ako užívanie si jazdy ani nebolo cieľom. Navyše, všetko podporené ľahkou, no technicky prepracovanou konštrukciou (podobne, ako to voľakedy dávno myslel Colin Chapman pri tvorbe Lotusu Seven).

V základnej konfigurácii je Dallara Stradale bez dverí. Dá sa však vcelku slušne prispôsobiť predstave majiteľa. Pridaním čelného skla vznikne roadster, pridaním špeciálne „T“ rámu vznikne targa. Ak sa pridajú na rám aj pár krídlových dvier, vznikne kupé. Ak ale majiteľ preveruje jazdu na okruhu, zadnú časť môže ozdobiť nastaviteľné prítlačné krídlo.

Podobne sa dá prispôsobiť aj geometria podvozka, vybrať sa dá medzi šesťstupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou s dvoma režimami radenia – automatickým a manuálnym, pričom aj v samotných režimoch je rozdiel medzi normálnym a športovým radením. Dallara Stradale váži 855 kg. Na pohon je určený 2,3 litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 298 kW.

Ukážkou potenciálu „automobilky“ je nielen samotná myšlienka, ale aj fakt, že po roku a presne na narodeniny zakladateľa bol predstavený prototyp s následným testovaním. A po ďalšom roku bol už odovzdaný prvý „sériový“ kus.


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ