Dacia Logan MCV: Veľké frajerské auto...

Aj keď treba, podľa mňa, zmeniť uhol pohľadu a pozrieť sa na Logan MCV Stepway Outdoor z pohľadu potenciálneho cieľového klienta. Lebo ten, kto má značku Dacia vo svojom meradle si (zrejme) nepotrpí na špeciálne čačky-mačky. Preňho je dôležitým faktorom nízka nákupná cena a prípadne aj nízke prevádzkové náklady. Presne s touto myšlienkou aj Renault Daciu prebudil k životu.

Dacia Logan MCV Stepway Outdoor..... jaaaaaa som veľký frajer

Ale áno

Takže tu mám parádne veľký Logan MCV vylepšený o prívlastok Stepway. Pod drobnohľadom to znamená, že oproti bežnému MCV má vyššiu svetlú výšku o 50 mm, má predný a zadný kryt pod nárazníkom, pozmenenú mriežku chladiča a bočné ochranné lišty. Interiér je posiaty bohatou výbavou (na pomery značky) a aj štýlovými oranžovými nápismi Stepway na sedadlách aj volante.

A v takomto kontexte, spolu s originálnou sivou farbou „exteriéru“, sa už dá povedať, že ide o frajerské auto. Dokonca jedno z mála, pri ktorom mi dodatkové oplastovanie neprekáža, skôr naopak. Vyzerá mužne, len by to ešte chcelo doladiť ET kolies (alebo aspoň podložky).

Veľký

Celý Logan je jednoducho a účelne poskladaný. Potešil ma nový volant, aj keď za ním by som prijal trošku nižšiu pozíciu sedenia. Samotné sedadlá sú však veľké. Ani po dlhšej jazde som necítil extrémnejšiu únavu. Trošku netradične je navrhnuté otváranie zadných okien – tlačidlá sú pred radiacou pákou, ovládanie predných je na zaužívanom mieste vo výplni dverí.

Dacia Logan MCV Stepway OutdoorPredné okná vľavo, zadné vpravo. Trošku chaos.

Na zadných sedadlách sa ale tiež sedí príjemne. Je vidieť, že tu nikto extrémne na rozmeroch nešetril. Dlhé operadlo aj sedák, telo je príjemne podopreté. A aj na nohy je slušne priestoru. V podstate k dokonalosti chýba prípadná lakťová opierka alebo slnečné rolety bočných okien.

Dacia Logan MCV Stepway OutdoorVzadu je pohoda. Už len lakťová opierka chýba.

A o batožinovom priestore je podobná „báseň“. Nie je síce extrémne ničím zaujímavý (vpravo dokonca doň trčí zdvihák), ale pre štvorčlennú rodinu je dostatočne veľký. Pod dnom je ešte aj plnohodnotné rezervné koleso.

Malý

Trojvalcová preplňovaná benzínová nula-deviatka je, ako to povedať? Trošku rozháraná. Piestiky najprv nie je veľmi ochotne ťahajú, potom fúkne turbodúchadlo a sa preberú k životu a nakoniec sa im tiež už veľmi nechce. Stredné otáčkové pásmo je fakt silné. Celkovo by to ale chcelo (ako keby) vyhladiť. Trošku niekde ubrať, trošku pridať. Ide však o motor, ktorý bez problémov zvláda aj vyššie diaľničné tempo – aj keď tu už sa do uší derie vyšší aerodynamický hluk.

Zato podvozok je pán. Nerovnosti filtruje s prehľadom. Správny „outdoor“. Sekundárnym javom je citeľnejšie nakláňanie karosérie, ale zvyknúť sa na to dá.

Tak ako? Ideš frajerovať? Podľa mňa, za istých okolností, Logan MCV Stepway frajerské auto je. Na nič sa nehrá, nikoho primárne nechce ohúriť. Je to taký trošku vyšperkovaný kus funkčného auta pre niekoho, kto chce mať auto a nepotrpí si na „status“.


GALÉRIA - 24 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ