Dacia Duster: Zremixovaný hit

Výrazný dizajnový posun dotvárajú LED na denné svietenie a zaujímavo riešené štvorcové zadné svetlá. Hoci pôsobí nový Duster masívnejšie, v teréne ponúkne 4,3 metra dlhé a 1,8 metra široké SUV rovnaké schopnosti ako doterajší model. Svetlá výška je 210 mm, predný nájazdový uhol 30° a zadný odjazdový uhol 33°.

Na výber bude opäť pohon predných alebo všetkých kolies. Ponuka motorov sa zhoduje so súčasnou verziou, teda benzínové štvorvalce SCe 115 (1,6 l, 2WD alebo 4WD, 85 kW) a TCe 125 (1,2 l turbo, 2WD alebo 4WD, 92 kW) v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo naftové 1,5-litrové dCi 90 (2WD, 66 kW) a dCi 110 (2WD alebo 4WD, 80 kW). Pre silnejší diesel bude k dispozícii aj šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC v kombinácii s pohonom prednej nápravy, atmosférický benzín zvládne aj LPG.

Nové prvky výbavy

Kým technika sa v podstate nezmenila, výbavovník Dusteru dostane viacero nových položiek. Tešiť sa môžeme na automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup, sledovanie mŕtveho uhla, automatické svetlá či záclonové airbagy. Do terénu Dacia vyráža so štvoricou kamier, asistentom pre rozjazd do kopca i jazdu z kopca a tiež monitorom 4x4, ktorý zobrazuje kompas, bočný a predo-zadný náklon.

Novou dominantou palubnej dosky sú tri výduchy v strede, konzola s klimatizáciou a info-zábavným systémom je nasmerovaná na vodiča. Displej sa podľa prvých fotiek posunul vyššie, som však zvedavý, či dostatočne. Veľmi elegantne vyzerajú klávesové ovládače pod ním.

Viac pohodlia

Vodiča poteší možnosť výškového aj pozdĺžneho nastavenia volantu. Prepracované sedadlá majú nový rám, poteší o 20 mm dlhší sedák i možnosť výškového nastavenie v rozsahu 60 mm. Vodič má na sedadle uchytenú sklopnú lakťovú opierku a je tu aj nastaviteľná bedrová opierka.

Dacia výrazne zlepšila odkladacie priestory, napríklad aj presunutím páky ručnej brzdy doprava, čím sa uvoľnil priestor medzi sedadlami. Kufor má základný objem 445 litrov pri „prednokolke“ alebo 376 litrov pri „štvorkolke“.

Výrobca tiež sľubuje ešte lepší komfort cestovania. Svoju zásluhu má na tom pruženie, odhlučnenie a aj pevnejšia karoséria. Som teda zvedavý, či sa novinka zmestí do základnej ceny súčasného modelu za 9 990 €.


GALÉRIA - 15 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ