Consumer Reports: Rebríček najspoľahlivejších áut

Je jasné, že Američania majú na autá trošku iný meter, ale informácie treba mať. Vzorku tvorilo až 500 000 vozidiel, pričom CR sa tejto téme venuje práve preto, aby boli ich odporúčania pri kúpe vozidla relevantné. Treba si dávať vždy pozor na novinky na trhu a počkať rok, dva, kým automobilka vychytá muchy vo výrobe a tiež odporúča dať si na čas pri faceliftoch.

Ázijské automobilky

Lexus: Lexus a Toyota opäť vedú v hodnotení spoľahlivosti CR už šiesty rok po sebe. Všetky modely Lexusu dosiahli priemerné alebo vyššie hodnotenie (pri hodnotení faceliftovaného LS-ka nemalo CR k dispozícii dostatočné údaje).

Mazda: Automobilka vyriešila problémy, ktoré sužovali modely CX-9 a MX-5. Avšak CX-3 je hodnotený len niečo málo nad priemerom kvôli problémom s klimatizáciou.

Subaru: Facelift modelu Impreza mal v minulom roku problémy, ale nakoniec získal o niečo lepšie ako priemerné hodnotenie. Aj Crosstrek (u nás XV) mal v prvom roku oveľa vyššiu ako priemernú spoľahlivosť. Športový WRX dosiahol ako jediný nižšiu spoľahlivosť. Na vine je prevodovka.

Kia: Sportage je technický brat Hyundai-u Tucson, ale je oveľa spoľahlivejší. Podobne je na tom hybrid Niro (Hyundai Ioniq) s nadpriemernou spoľahlivosťou. Nový Stinger je priemerný, zatiaľ čo Cadenza skončila ďaleko pod priemerom. Dôvodom sú problémy s klimatizáciou, chladením motora a termostatom.

Infiniti: Infiniti sa posunulo, pričom Q50 a QX60 sa v priemere zlepšili.

Hyundai: Tucson so štvorvalcovým preplňovaným motorom s objemom 1,6 litra a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou potrápil majiteľov. Prevodovka trpí rázmi pri radení. Ioniq hybrid sa dostal pod priemer. Rovnako ako pri Tucsone trpí prevodovka rázmi pri radení a majitelia udávali aj problémy s motorom.

Acura: V uplynulých rokoch najviac problémov spôsobovali nové automatické prevodovky a multimediálne systémy. Napriek tomu, že problémy boli vo väčšine modeloch odstránené, MDX je stále pod priemerom.

Nissan: Leaf a Maxima sedan skončili v hodnotení majiteľov nad priemerom. Pre problémy s motormi sa pod priemerom sa umiestnili pick-up Titan a Versa Note (u nás jednoducho Note).

Honda: Spoľahlivosť Hondy klesla s novými a faceliftovanými modelmi. Minivan Oddyssey sa umiestnil ďaleko za priemerom. Dôvodom sú problémy s multimediálnym systémom, zamykaním a odomykaním dverí. CR-V a nový Accord klesli na úroveň priemeru rovnako pre problémy s multimediálnym systémom a pre vŕzganie plastov v interiéri. Línia s alternatívnymi pohonmi Clarity dosiahla v testoch ďaleko hrošiu ako priemernú spoľahlivosť. Majitelia sa sťažovali najmú na elektronické poruchy.

Európske automobilky

Audi: Všetky modely Audi skončili v testoch s priemernými alebo lepšími ako priemernými výsledkami, i keď skóre nebolo také vysoké ako v predchádzajúcich rokoch. Hodnotili sa modely Q5 a A5.

BMW: Faceliftovaná X3 skončila pod priemerom z viacerých dôvodov - problémy s klimatizáciou, únik chladiacej kvapaliny, chybné ovládanie sedadla.... Model X1 klesol podpriemer. Má problémy s pružením, predčasným opotrebením bŕzd a s vibráciami volantu.

Mini: BMW zainvestovalo a posunulo Mini Cooper na priemernú hodnotu, Countryman dokonca na nadpriemernú.

Porsche: Nemecká značka dosiahla v testoch výrazné rozdiely. Zatiaľ čo Cayenne je najmenej spoľahlivým modelom, športová 911 dosiahla nadpriemernú spoľahlivosť. 

Volkswagen: Nový Atlas dosiahol oveľa horšiu ako priemernú spoľahlivosť. Najvýznamnejšou problémovou oblasťou bola klimatizácia. Golf a faceliftovaný Tiguan dosiahli priemerné výsledky, GTI bol stále pod priemerom.

Mercedes-Benz: Trieda C sa zlepšili, ale GLC a trieda E boli pod priemerom. Majitelia uviedli problémy s elektronikou a v triede E problémy s motorom.

Volvo: Majitelia uviedli nedostatky s modelom XC60 - zamŕzanie displeja, problémy s klimatizáciou a hrkotanie interiérových plastov. XC90 má taktiež problémy so zamŕzaním displeja. Sedan S90 trpí klepaním motora.

Iné: V rámci prieskumu získala spoločnosť dostatok údajov o značke Alfa Romeo (Giulia skončila ťažko pod priemerom). Má problémy s bezkľúčovým odomykaním a ovládaním sedadiel. Jaguar hájilo SUV F-Pace, avšak s hodnotením oveľa horším ako priemer. Majitelia uviedli problémy s elektronikou, zamŕzaním obrazovky a únikom rôznych prevádzkových kvapalín.


GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ