Čo týždeň dal...

Polrok je fuč, takmer aj polovica prázdnin. Automobilky sem-tam hodia do pľacu nejakú novinku, aj samochválu. Trošku čítania do chlapskej čitárne (rozumej WC 😊).

Audi

Neviem, či zámerne alebo náhodne, ale dvadsať rokov po uvedení prvej generácie sa tretia dočkala faceliftu. Hovorím o Audi TT, malom športovom kupé alebo roadster-y. Jemné retuše exteriéru, modernizácia interiéru a benzínové motory s filtrom pevných častíc. A roadster zvládne „mávať“ so strechou do rýchlosti 50 km/h. Hádam ešte zostala aj chuť robiť zábavné kúsky na cestách.  

Daimler

Spoločnosti Bosch a Daimler urýchľujú vývoj plnoautomatizovaného jazdenia bez vodiča (SAE-Level 4/5) v meste a spravili ďalšie strategické rozhodnutia. Partneri si vybrali Kaliforniu ako pilotnú oblasť pre prvú skúšobnú flotilu vozidiel. V druhej polovici roka 2019 začnú spoločnosti Bosch a Daimler ponúkať zákazníkom na vybraných trasách v kalifornskej metropole službu kyvadlovej dopravy s automatizovanými vozidlami. Prevádzkovateľom tejto skúšobnej flotily vozidiel a služieb mobility na báze aplikácie bude spoločnosť Daimler Mobility Services. Pilotný projekt ukáže, ako možno inteligentne spojiť služby mobility ako zdieľanie vozidiel (car2go), taxislužba na privolanie (mytaxi) a multimodálne platformy (moovel) s cieľom riešiť budúcnosť mobility. Okrem toho sa spoločnosti Bosch a Daimler rozhodli pre americkú technologickú spoločnosť Nvidia ako dodávateľa platformy pre umelú inteligenciu ako súčasť ich prepojenia riadiacich prístrojov. Pevne verím, že majú aj dostatočne prefíkaný antivírus.

Hyundai

Pre značku Hyundai bolo prvých šesť mesiacov roku 2018 rekordným. Slovenskí zákazníci si kúpili 4 105 ks nových áut, čo predstavuje medziročný nárast až o 14%. Hyundai bol v uplynulom polroku 3. najpredávanejšou značkou na Slovensku s trhovým podielom 7,3%. Najpredávanejším modelom sa stal rad i30 s 1 598 predanými kusmi a medziročným nárastom predaja takmer 24%. Tucson oslovil 1 068 nových majiteľov a bol druhým najpredávanejším modelom v segmente SUV-C. Rekordné predaje zaznamenal Hyundai v celej Európe. V prvom polroku 2018 eviduje ACEA až 291 052 nových registrácií vozidiel značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast o 7,5%. A kto to povedal, že Kórejec až na koniec?

Mazda

Mazda vždy patrila medzi značky, ktoré si držali pomyslenú latku kvality veľmi vysoko, pričom sa zameriavala hlavne na spracovanie detailov. Neinak tomu je aj pri faceliftovanom modelovom rade 6. V ponuke zostávajú atmo dvojliter aj dvaapoliter, a taktiež aj naftové dvadvojky. Nechýbajú i automatické prevodovky a pohon všetkých kolies. Novinkou je adaptívny tempomat alebo kamery dookola auta.

Mopar

Mopar, výrobca doplnkov pre skupinu FCA, sa opäť dohodol s svetovou šampiónkou v horskej cyklistike Elenou Novikovou na vzájomnej spolupráci. Pri tejto príležitosti Elena obdržala aj peciálne upravený Jeep Renegade. Hádam by to mohlo ísť konečne s FCA aj hore, nielen dole kopcom.

Nissan

Nový Nissan LEAF je v prvom polroku s počtom viac než 18 000 predaných kusov najpredávanejším elektrickým vozidlom v Európe. Od októbra 2017, keď sa začal predávať, si zákazníci v Európe objednali viac ako 37 000 kusov.

Renault

Objem predaja Skupiny Renault v prvom polroku vzrástol o 9,8%, pričom s účinnosťou od 1. januára 2018 boli do spoločnosti integrované ďalšie dve značky - Jinbei a Huasong. V roku 2017 sa predaj Skupiny Renault zvýšil o 5,3% a trh vzrástol o 4,2%. Značky Renault a Dacia dosiahli  v prvom polroku 2018 skutočne rekordný predaj. Renault zostáva druhou najpredávanejšou značkou v Európe. Skupina dosiahla rekorné výsledky tiež na medzinárodnej úrovni. Predaj sa zvýšil o 18,1% v Amerike a v Euroázii stúpol o 15,1%. Už zostáva len veriť, že Renault zvládne aj prechod na motory s emisnou normou 6c a 6d.

Škoda

Škoda Auto získala v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť, založená v roku 2010, vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie (AI). Tieto technológie už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. „Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu,“ povedal Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti. AI Škoda, chcem ísť.... už to trénujem, človek nikdy nevie.

Toyota

Toyota RAV4 Hybrid má najnižšiu spotrebu paliva spomedzi všetkých modelov SUV dostupných na americkom trhu. Vyplýva to z nezávislých testov v skutočných cestných  podmienkach, ktoré zrealizovala spoločnosť Consumer Reports. Podľa ich prieskumu RAV4 Hybrid prekoná priemerne 31 míľ (50 km) na jeden galón (3,7 l) benzínu. Na diaľnici je výsledok až 36 míľ (58 km)/galón a v meste sa testujúcim podarilo dosiahnuť 26 míľ (41,8 km)/galón. Je to najlepší výsledok medzi kompaktnými SUV v amerických podmienkach testovanými touto organizáciou. Ešte že Toyota žiadny „dízelgejt“ nehrozí.

V Európe zase JD Power zverejnil výsledky prieskumu spokojnosti majiteľov nových vozidiel. Prieskum prebehol v Nemecku a týkal sa vozidiel starých 1 až 3 roky, ktoré ich majiteľ vlastní aspoň 12 mesiacov. Najlepšie v ňom skončila Toyota, najhoršie BMW. Vodiči v prieskume hodnotili celkom 177 položiek, medzi ktorými boli nielen jazdné vlastnosti, ovládateľnosť alebo samotný motor, ale napríklad aj pohodlnosť sedadiel, výbava, alebo napríklad infotainment. V každom bode museli účastníci prieskumu vyhodnotiť, ako sú s ním spokojní, a zároveň sami pomenovali problémy, na ktoré počas užívania narazili. Výsledkom je množstvo problémov na 100 áut, čo JD Power označuje indexom PP100. Z toho vyplýva, že čím nižšie číslo auto získalo, tým je v očiach zákazníkov kvalitnejšie a tým sú s ním spokojnejší. Prvé miesto obsadila Toyota s indexom 101, Yaris sa zároveň stal najlepšie hodnoteným vozidlom v kategórii malých áut. Rovnakú hodnotu 103 potom v rebríčku získali SEAT a Volvo. Na chvoste skončilo BMW s hodnotou 185, pred ním Fiat s hodnotou 179 a treťou najhoršie hodnotenou automobilkou je Audi s indexom 163. Najviac kritizované boli položky ako vlastnosti motora, prevodovka, ale tiež príliš vysoká spotreba, respektíve to, že auto spotrebuje oveľa viac paliva, než výrobca sľuboval. Všeobecne si však všetky značky polepšili. Priemerný index totiž dosiahol hodnotu 133, zatiaľ čo vlani to bolo 155. Nemci asi vedia, čo je dobré. Či?

Volvo

Model XC40 rozšíril svoju zbierku o ďalšie ocenenie, keď získal päť hviezdičiek a najvyššie hodnotenia v nárazových skúškach organizácie Euro NCAP za rok 2018. To znamená, že XC40 sa pridal k svojim väčším súrodencom zo série 60 a 90 ako jedno z najbezpečnejších vozidiel na cestách. Hmmm, zaujímavé. Po cestách veľa stien predsa nejazdí... 😊.

 


GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ